Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Ανώνυμες αγγελίες. Τα ΓΙΑΤΙ και τα ΠΩΣ


Εκτός των "άλλων" διαπραγματεύσεων που λαμβάνουν χώρα τα τελευταία χρόνια της κρίσης, ένα θέμα που μας έχει απασχολήσει λίγο πολύ όλους, είναι αυτό των ανώνυμων αγγελιών που αναρτώνται στο διαδικτυακό και στον έντυπο τύπο. Τελικά, αυτό το ΓΙΑΤΙ των υποψηφίων (ανέργων και αναζητούντων εργασία) και το ΕΠΕΙΔΗ των εταιρειών, των υπευθύνων στελέχωσης προσωπικού (recruiters), των εταιρειών ανθρώπινου δυναμικού και λοιπών φορέων, ας διαλευκανθεί για να έχουν και τα δύο μέρη κοινή βάση γνώσης.

Τα ΓΙΑΤΙ

1. Κυρίαρχος λόγος για το συγκεκριμένο "μεσανατολικό", είναι η κάλυψη της θέσης με σκοπό αντικατάστασης ατόμου που ήδη την τελεί. Φανταστείτε την αντίδραση του ιδίου, των συναδέλφων, του τμήματος ολόκληρου και της εταιρείας, αν δημοσιευόταν μια θέση προς αντικατάστασή του και τί αντίκτυπο θα προκαλούσε· όχι μόνο σε ψυχολογικό επίπεδο, αλλά και σε παραγωγικό και πρακτικό σε περαιτέρω βάθος:
  •  Σε ψυχολογικό επίπεδο: Μόλις θα ενημερωνόταν από συναδέλφους του (αν δεν το είχε ανακαλύψει ήδη ο ίδιος), τόσο ο ίδιος όσο και όλη η εταιρεία θα ερχόταν σε πολύ δύσκολη θέση, όντας αναγκασμένος να αντιμετωπίσει ψυχολογικά αυτό που του συμβαίνει, μα και την επαγγελματική/κοινωνική "κατακραυγή" των συναδέλφων του (θετική ή αρνητική).

  • Σε παραγωγικό επίπεδο: Αν τα "προς το ζην" κίνητρά του είναι πολύ ισχυρά και δεν μπορούσε άμεσα να αποχωρήσει (πολύ πιθανή επιλογή λόγω άβολης κατάστασης ), η απόδοσή του θα έπαιρνε άμεσα την κατιούσα.

  • Σε πρακτικό επίπεδο: Σκεφτείτε ενδεχόμενη αντίδραση εργαζομένου που όντως χρήζει αντικατάστασης, πως μπορεί να αποβεί άκρως μοιραία για την επιχείρηση (κλοπή ή δημοσίευση απόρρητων στοιχείων της εταιρείας με σκοπό τη διαπόμπευση, την εκδίκηση, κ.ο.κ.)
2. Επιπλέον  λόγος που οι εταιρείες προτιμούν την ανωνυμία κατά την αναζήτηση στελέχωσης θέσης, είναι οι συνέπειες της εκτεταμένης προσφοράς που δημιούργησε η κρίση. Όταν, λόγω εποχών και επιλεκτικής ζήτησης στελεχών "με το σταγονόμετρο", αναρτάται μια αγγελία, προφίλ που ταιριάζουν στην περιγραφή, αλλά και πολλά που δεν ταιριάζουν, αιτούνται χωρίς δεύτερη σκέψη. Πολλά από τα μεν και τα δε προφίλ επίσης, μπαίνουν στη διαδικασία και καλούν την εταιρεία, αναζητούν τους HR Directors και Managers (ενώ δεν είναι εκείνοι υπεύθυνοι για τη συλλογή και αξιολόγηση βιογραφικών – αυτό είναι ευθύνη του υφισταμένου τους), τους αναζητούν στο διαδίκτυο, ψάχνουν τα εταιρικά email τους και αποστέλλουν μαζικά επιστολές, βιογραφικά, κ.ο.κ. Δυστυχώς, λόγω της παραπάνω μαζικής προσέγγισης και δεδομένου ότι πολλές φορές τα προφίλ αυτά δεν ταιριάζουν καν στη θέση, οι εταιρείες καταλήγουν να κλείνονται στο καβούκι τους και να αναζητούν προσωπικό ανώνυμα.

Αν τα παραπάνω δεν σας είναι αρκετά, προσπαθήστε (όσο δύσκολο κι αν είναι) να μπείτε στη θέση τους και να φανταστείτε πώς είναι να διαχειρίζεστε όλο αυτόν τον όγκο προσφοράς. Ασφαλώς, ανάμεσα στα παραπάνω στελέχη υπάρχουν πολλά που δεν θα δρομολογούσαν καν τις παραπάνω ενέργειες και δυστυχώς "καίγονται με τα ξερά". Αν λοιπόν ανήκετε σε αυτά, στην επόμενη ενότητα θα μάθουμε τα ΠΩΣ για να προσεγγίζουμε με υγιή τρόπο τους δυνητικούς εργοδότες που στοχεύουμε.

Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails