Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2010

Τα 10 μεγαλύτερα δημοσιογραφικά σκάνδαλα της δεκαετίας

Υπάρχουν πολλοί τρόποι «ανασκόπησης» μιας δεκαετίας. Ένας τρόπος που πολύ συχνά περνάει στα «ψιλά γράμματα», είναι αυτός της ανασκόπησης των δημοσιογραφικών σκανδάλων. Ιδού τα 10 μεγαλύτερα δημοσιογραφικά σκάνδαλα της δεκαετίας στις ΗΠΑ.

1. Λογοκλοπή στην εφημερίδα «The New York Times»: ο ρεπόρτερ Jayson Blair

Ο Jayson Blair ήταν ένα ανερχόμενο αστέρι στους Τάιμς της Νέας Υόρκης, μέχρι το 2003, όταν ανακαλύφθηκε ότι συστηματικά έκλεβε τις ιδέες και τα άρθρα συναδέλφων, ενώ παράλληλα κατασκεύαζε αρκετές από τις «πληροφορίες» που παρουσίαζε. Ο Blair απολύθηκε, ενώ μαζί του «έφυγαν» και δύο από τους μάνατζερ που τον είχαν υποστηρίξει κατά την πορεία του μέσα στην εφημερίδα.

2. Το δίκτυο CBS News και το κατασκευασμένο σκάνδαλο

Λίγο πριν τις εκλογές του 2004, το δίκτυο CBS News έβγαλε ένα αποκλειστικό ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο ο τότε πρόεδρος Τζορτζ Μπους είχε χρησιμοποιήσει «ρουσφέτια» για να αποφύγει τη στρατιωτική του θητεία. Ωστόσο, το σκάνδαλο τελικά αποδείχθηκε ότι βασιζόταν σε κατασκευασμένα στοιχεία, με αποτέλεσμα το διασυρμό του CBS News.

3. To CNN και η «αγάπη» του προς το Σαντάμ Χουσεΐν

Το δίκτυο CNN κατηγορήθηκε – και δικαίως, όπως αποδέχθηκε αργότερα και ο ίδιος ο διευθυντής του – για μεροληπτική στάση υπέρ του Σαντάμ Χουσεΐν μέχρι το 2003, όταν ακόμα το δίκτυο είχε γραφεία στη Βαγδάτη. Συστηματικά το CNN απέκρυπτε τις πρακτικές του Σαντάμ, ενώ οι καταπατήσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων έμεναν εσκεμμένα στο σκοτάδι, ώστε οι διευθυντές του δικτύου να τα «έχουν καλά» με τον Ιρακινό ηγέτη.

4. Ο Jack Kelley και οι κατασκευασμένες ειδήσεις στο δίκτυο «USA Today»

Ο αστέρας του δικτύου «USA Today» απολύθηκε το 2004 όταν ανακαλύφθηκε ότι επί χρόνια κατασκεύαζε ιστορίες, πληροφορίες και ειδήσεις. Ωστόσο, αργότερα αποκαλύφθηκε ότι το δίκτυο γνώριζε τις πρακτικές του Jack Kelley αλλά απέφυγε να λάβει αποφάσεις, λόγω της δημοτικότητας του δημοσιογράφου.

5. Οι στρατιωτικοί αναλυτές που δεν ήταν αντικειμενικοί

Το 2008 η εφημερίδα «New York Times» αποκάλυψε ότι διάφοροι απόστρατοι αξιωματικοί των ΗΠΑ που εμφανίζονταν τακτικά στα δελτία ειδήσεων κάνοντας – υποτίθεται – αντικειμενικές αναλύσεις, δεν ήταν... καθόλου αντικειμενικοί. Αντιθέτως, χρησιμοποιούνταν από την κυβέρνηση Μπους με σκοπό να δημιουργήσουν ένα κλίμα φόβου στο κοινό, ώστε να υποστηριχθεί η επίθεση στο Ιράκ.

6. Οι συντάκτες που πληρώνονταν από τον Μπους

Το 2005 αποκαλύφθηκε ότι αρκετοί συντάκτες συντηρητικών εφημερίδων «πληρώθηκαν» από την κυβέρνηση Μπους με σκοπό να γράφουν ευνοϊκά σχόλια υπέρ της διακυβέρνησής του. Το σκάνδαλο «έκαψε» ορισμένους από τους πιο ευυπόληπτους δημοσιογράφους των ΗΠΑ, οι οποίοι έλαβαν έως και 250.000 δολάρια για τα άρθρα τους.

7. Η «New York Times», ο John McCain και ένα ασαφές άρθρο

Το 2008 η εφημερίδα «The New York Times» δημοσίευσε ένα άρθρο το οποίο υπαινισσόταν ότι ο John McCain διατηρούσε ερωτικές σχέσεις με την Vicki Iseman, μέλος ενός λόμπι. Ανεπαρκώς στηριγμένο, ωστόσο, το άρθρο δεν οδήγησε σε τίποτα παραπάνω από μια μήνυση εκ μέρους της θιγόμενης κυρίας, εις βάρος της εφημερίδας.

8. O Rick Bragg και το κλεμμένο άρθρο

Ο διάσημος δημοσιογράφος της New York Times, Rick Bragg, παραιτήθηκε το 2003 μετά από ένα σκάνδαλο που αφορούσε ένα άρθρο που δημοσίευσε στη στήλη του: αποδείχθηκε ότι παρά το γεγονός ότι ο Bragg υπέγραφε το άρθρο, στην πραγματικότητα το ρεπορτάζ είχε γίνει εξ ολοκλήρου από άλλο συντάκτη.

9. Οι «Los Angeles Times» και ο Arnold Schwarzenegger

Το 2003, λίγο πριν τις εκλογές για το αξίωμα του κυβερνήτη της Καλιφόρνια, οι Los Angeles Times δημοσίευσαν καταγγελίες, σύμφωνα με τις οποίες ο υποψήφιος για το αξίωμα, Arnold Schwarzenegger, είχε παρενοχλήσει σεξουαλικά έξι γυναίκες στο διάστημα 1975-2000. Ωστόσο, το σκάνδαλο προέκυψε από το γεγονός ότι οι Times είχαν το εν λόγω άρθρο έτοιμο για δημοσίευση επί εβδομάδες, και «επέλεξαν» να το παρουσιάσουν λίγο πριν τις εκλογές για να πλήξουν τον υποψήφιο.

10. Το δίκτυο Fox News, ο John Kerry και το... μανικιούρ

Μερικές εβδομάδες πριν τις προεδρικές εκλογές του 2004, ο πολιτικός ρεπόρτερ του δικτύου Fox News, Carl Cameron, έγραψε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα του δικτύου, στο οποίο ανέφερε ότι ο υποψήφιος των δημοκρατικών, John Kerry, έκανε μανικιούρ πριν εμφανιστεί στο πολιτικό debate. Το τηλεοπτικό δίκτυο επέπληξε τον Cameron και σύντομα απέσυρε την είδηση ως «κακό χιούμορ».

Πηγή: TVXS.gr

Διαβάστε περισσότερα "Τα 10 μεγαλύτερα δημοσιογραφικά σκάνδαλα της δεκαετίας"

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2010

Αν θέλεις...

...να σε περάσουν για τρομοκράτη σε αεροπλάνο, ακολουθείς τα παρακάτω απλά βήματα:

1ον Φοράς κάτι πρόχειρο, όπως το παρακάτω:








































2ον Κάθεσαι στη θέση σου και ανοίγεις το λαπτοπ έτσι ώστε να βλέπει την οθόνη ο διπλανός σου.
3ον Μπαίνεις σ' αυτή τη διεύθυνση: http://www.bygeorge.co.nz/images/countdown.swf
4ον Προσποιείσαι ότι προσεύχεσαι!

Πηγή: Betghetto.com
Διαβάστε περισσότερα "Αν θέλεις..."
Related Posts with Thumbnails