Στην προηγούμενη ενότητά μας (http://goo.gl/EZgMCG) αναλύσαμε τα πιο συνήθη ΓΙΑΤΙ των αναρτήσεων ανώνυμων αγγελιών. Σίγουρα, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που κωλύουν μια εταιρεία από το να δημοσιοποιήσει στοιχεία της στο "πρώιμο" στάδιο μιας αγγελίας, όπως ισχυρίζονται πολλοί εργοδότες. Η άλλη πλευρά, όπως επιβεβαιώθηκε κι από τα σχόλιά σας (σας ευχαριστούμε για αυτά επικροτούμε την πολυφωνία, αναζητούμε τις απόψεις σας και μας εμπνέουν), ισχυρίζεται σε μεγάλο ποσοστό ότι όταν το ένα μέρος "συστήνεται" με πλήρη καταγραφή των προσωπικών στοιχείων της, το ίδιο θα έπρεπε να πράττουν κι οι εταιρείες ως απλή ένδειξη σεβασμού και αξιοκρατίας. Κι έχουν δίκαιο. Ποια από τις δύο πλευρές; Μα ΚΑΙ οι δύο, ασφαλώς.
Το ζήτημα είναι, ότι η κάθε πλευρά από τη θέση της, έχει τα επιχειρήματά της, τα στεγανά της και βάσιμους λόγους αποφυγής παραβίασης μιας "κόκκινης" γραμμής που μπορεί να οδηγεί στην εξυπηρέτηση σκοπών (με αρνητική χροιά). Ή τουλάχιστον να φαίνεται ότι οδηγεί εκεί. Συνεπώς, το θέμα δεν είναι έκαστη πλευρά να στέκεται μόνο στους λόγους και τα επιχειρήματά της, αδυνατώντας να αντιληφθεί και να κατανοήσει την αντίθετη πλευρά. Εφόσον, λοιπόν, αυτό ξεπεραστεί και γίνει κατανοητό πόσο σημαντικό είναι να σεβαστούν και τα δύο μέρη το ένα τις ανάγκες του άλλου και ακολουθηθούν ανάλογες ενέργειες, ας εξετάσουμε τα ΠΩΣ στις σωστές προσεγγίσεις σας προς εργοδότες που επιθυμείτε να πλησιάσετε.
Τα ΠΩΣ
Για να ερευνήσετε μια αγγελία και την εταιρεία στην οποία ανήκει:
Αρχικά μπορείτε να επιλέξετε λέξεις κλειδιά ή ασυνήθιστες ορολογίες στις απαιτήσεις που αναφέρει και να τις αντιγράψετε στη μηχανή αναζήτησης της Google. Έτσι, αν η εταιρεία έχει δημοσιεύσει την αγγελία και στο site της, θα προκύψει αυτό ως αποτέλεσμα. Από κει και πέρα, μπορείτε να δρομολογήσετε σωστές και διακριτικές ενέργειες προσέγγισης· προσοχή μόνο μην ξεπεράσετε όρια τα οποία μπορεί να "χρωματίσουν" το προφίλ σας με τρόπο τον οποίο αποφεύγουν οι εργοδότες όταν επιλέγουν να δημοσιεύουν ανώνυμες αγγελίες.
Αν στην αγγελία αναφέρεται το όνομα του υπευθύνου δημοσίευσης ή συλλογής βιογραφικών, μπορείτε να αναζητήσετε την ηλεκτρονική του διεύθυνση. Αυτό, μπορείτε να το αναζητήσετε και πάλι μέσω της μηχανής αναζήτησης της Google, και να το βρείτε π.χ. εντός κάποιου Δελτίου Τύπου ή ανακοίνωσης της εταιρείας στα μέσα μαζικά ενημέρωσης. Έτσι, έχετε τη δυνατότητα να συντάξετε μια προσωποποιημένη επιστολή που θα σας ξεχωρίσει από το πλήθος των αιτούντων.
Τέλος, αν γνωρίζετε την εταιρεία ή καταφέρετε να την εντοπίσετε, μπορείτε να αναζητήσετε το LinkedIn profile στελέχους της που επιθυμείτε να προσεγγίσετε και πάλι μέσω της Google. Π.χ. πληκτρολογήστε στην αναζήτηση τις λέξεις κλειδιά που αναζητάτε με τον παρακάτω τρόπο:
- "όνομα εταιρείας" "τίτλος θέσης προϊσταμένου" "LinkedIn.com" (Αυτό θα σας δώσει ως αποτέλεσμα το όνομα του προϊσταμένου της θέσης προς κάλυψη)
- Ή "όνομα εταιρείας" "human resources" "LinkedIn.com" ή "όνομα εταιρείας" "recruiter" "LinkedIn.com" (Αυτό θα σας δώσει ως αποτέλεσμα το όνομα του στελέχους συλλογής βιογραφικών ή προσλήψεων της θέσης προς κάλυψη)
Τα παραπάνω και πολλές άλλες ενέργειες που βασίζονται στη λογική, στο μέτρο, τον επαγγελματισμό και τη διακριτικότητα, μπορούν να αποβούν εξαιρετικά αποτελεσματικές για την υποψηφιότητά σας. Αρκεί να χειριστείτε την προσέγγισή σας στρατηγικά και με σύνεση. Γιατί, όπως διδασκόμαστε κι από το marketing, το θέμα δεν είναι μόνο οι ενέργειες που δρομολογείς, αλλά πώς τις δρομολογείς.
Έθελ Αγγελάτου, εξωτ. συνεργάτης kariera.gr, pr@kariera.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου