Δευτέρα 9 Μαΐου 2011

Κινδυνεύει από τοξικά και οργανικά λύματα ο Ευβοϊκός

Σε κίνδυνο βρίσκεται η πλούσια βιοποικιλότητα, η χλωρίδα και η πανίδα του Ευβοϊκού Κόλπου, σύμφωνα με την Κίνηση κατά της ρύπανσης του Ευβοϊκού Κόλπου, στην οποία συμμετέχουν κινήσεις πολιτών, σύλλογοι περιβάλλοντος του Δικτύου της Εύβοιας αλλά και σύλλογοι αλιέων. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Κίνησης εδώ και πάνω από 35 χρόνια, ο Ευβοϊκός Κόλπος έχει γίνει αποδέκτης τοξικών και οργανικών λυμάτων και οδηγείται ραγδαία σε περιβαλλοντική καταστροφή. Βασική αιτία είναι ότι τα ποτάμια που εκβάλλουν στον Ευβοϊκό Κόλπο, όπως ο Ασωπός και ο Μεσσάπιος έχουν ρυπανθεί από τοξικές ουσίες, όπως το εξασθενές χρώμιο αλλά και σοβαρούς οργανικούς ρυπαντές.



Στον Ευβοϊκό Κόλπο καταλήγουν οι τοξικοί ρύποι μεγάλων βιομηχανικών μονάδων των Οινοφύτων και της περιοχής της Χαλκίδας αλλά και οργανικοί ρύποι από τις κτηνοτροφικές μονάδες και τα σφαγεία της Κεντρικής Εύβοιας. Επιπλέον, σύμφωνα με την Κίνηση, ο Ευβοϊκός Κόλπος επιβαρύνεται από το εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα, που προσθέτει περίπου 1,5 εκ. τόνους τοξικής σκουριάς κάθε χρόνο.

«Εδώ και δεκαετίες κατά παράβαση κάθε περιβαλλοντικής νομοθεσίας, η κεντρική εξουσία δίνει την άδεια στη ΛΑΡΚΟ, να αποθέτει την τοξική σκουριά στο βυθό του Ευβοϊκού Κόλπου. Η επιφάνεια που έχει δημιουργηθεί στον πυθμένα του Κόλπου είναι πάνω από είκοσι τετραγωνικά χιλιόμετρα και 2,5 μέτρα πάχος» αναφέρει η ανακοίνωση, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΛΚΕΘΕ (Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών). Από συγκριτικά στοιχεία του κέντρου δε (1992-2004), προκύπτει πολλαπλασιασμός του πάχους της σκουριάς και σημαντική αύξηση της έκτασής της ιδιαίτερα προς νότο.

«Έτσι ο Ευβοϊκός Κόλπος μετατρέπεται σε μια περιοχή που μέρα με την μέρα αργοπεθαίνει. Ο υδροφόρος ορίζοντας της Κεντρικής Εύβοιας μέρα με την μέρα αχρηστεύεται από βαρέα μέταλλα και εξασθενές χρώμιο. Τα χωράφια της Μεσσαπίας και της γύρω περιοχής μετατρέπονται σε γη χωρίς καμιά παραγωγική αξία» επισημαίνει η Κίνηση κατά της ρύπανσης του Ευβοϊκού Κόλπου. «Ένα τεράστιο περιβαλλοντικό έγκλημα όχι μόνο παραμένει ατιμώρητο αλλά οι αρμόδιοι Κυβερνώντες αδειοδοτούν τον θύτη να συνεχίζει τη ρύπανση. Όμως και η τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, συνένοχα σιωπά» υπογραμμίζεται.

Η Κίνηση κατά της ρύπανσης του Ευβοϊκού Κόλπου ζητά να σταματήσει η ρύπανση από όλους τους ρυπαντές και να σταματήσει η ΛΑΡΚΟ να ρίχνει την τοξική σκουριά στον Ευβοϊκό Κόλπο. Επιπλέον, ζητά να σταματήσουν την αλιεία τα βαρέα μηχανήματα στον Ευβοϊκό, να μειωθεί ο χρόνος αλιείας των γρι-γρι και τα αγκυροβόλια να ανασύρονται και όχι να κόβονται. Επισημαίνει δε, την ανάγκη ο Ευβοϊκός Κόλπος να ανακηρυχθεί, τουλάχιστον για ένα διάστημα, σε θαλάσσιο καταφύγιο προς όφελος της προστασίας και αναπαραγωγής των ιχθυαλιευμάτων και της ποσοτικής και ποιοτικής αύξησής τους. Την Κυριακή 15 Μάη, στις 11:00 π.μ. διοργανώνεται εκδήλωση διαμαρτυρία στην παραλία της Χαλκίδας.

Πηγή: www.tvxs.gr
Διαβάστε περισσότερα "Κινδυνεύει από τοξικά και οργανικά λύματα ο Ευβοϊκός"

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

J. Edgar Hoover: Ο πραγματικός Μεγάλος Αδελφός

Στις 2 Μαϊου του 1972, πεθαίνει στη Ουάσινγκτον ένας από τους πλέον ισχυρούς και αμφιλεγόμενους άνδρες του 20ου αιώνα. Στυγερός και αποφασιστικός, δεν είναι τυχαίο ότι ο J. Edgar Hoover επιβίωσε για σχεδόν 50 χρόνια στην ηγεσία του FBI. Πρόκειται πιθανότατα, για τον άνθρωπο που ανταποκρίθηκε ιδανικότερα από κάθε άλλον στο ρόλο του Μεγάλου Αδελφού.

Γεννιέται στη Ουάσινγκτον την Πρωτοχρονιά του 1895, και μεγαλώνει σε απόσταση αναπνοής από το Καπιτώλιο των ΗΠΑ. Σπουδάζει νομικά και σε ηλικία μόλις 24 χρονών, γίνεται το δεξί χέρι του υπουργού Δικαιοσύνης, Mitchell Palmer, και αναλαμβάνει τη δίωξη αριστερών και ριζοσπαστικών οργανώσεων.

Η λίστα του Hoover είχε περισσότερα από 450.000 «ύποπτα» ονόματα και τη βραδιά της δεύτερης επετείου της Οκτωβριανής Επανάστασης, η αστυνομία προχωρά σε 10.000 συλλήψεις κομουνιστών και αναρχικών σε 23 πόλεις των ΗΠΑ, υπό τις οδηγίες του.



Έχει εμμονή με την Emma Goldman και τον Alexander Berkman, και ξεκινάει προσωπική σταυροφορία για την απέλασή τους από την Αμερική. Τους θεωρεί «χωρίς αμφιβολία, δύο από τους πιο επικίνδυνους αναρχικούς στη χώρα». Τους κατασκοπεύει, καταθέτει «στοιχεία» εις βάρος τους και είναι παρών στις 5 τα χαράματα στο λιμάνι, για να παρακολουθήσει την απέλασή τους!

Στις 10 Μαΐου 1924, διορίζεται από τον Αμερικανό πρόεδρο, Calvin Coolidge, διευθηντής του Bureau of Investigation (πρόδρομος του FBI), θέση στην οποία θα παραμείνει μέχρι το τέλος της ζωής του. Η εξουσία του είναι αδιαμφισβήτητη και προχωράει αμέσως σε ολική αναδιάρθρωση των μυστικών υπηρεσιών.

Κάνει μαζικές εκκαθαρίσεις, τόσο των «ηλίθιων σαν νταλικέρηδες» -όπως λέει- πρακτόρων, όσο και αυτών που απειλούν να του κλέψουν τη δόξα. Εφαρμόζει ένα αυστηρότατο σύστημα διαλογής, εκπαίδευσης και επιθεώρησης του προσωπικού, εισάγει τελευταίας τεχνολογίας κατασκοπευτικές, εγκληματολογικές και αστυνομικές μεθόδους και στήνει ένα πανίσχυρο αστυνομικό δίκτυο σε ολόκληρη τη χώρα.

Ωστόσο, ο Hoover διστάζει να αντιμετωπίσει το οργανωμένο έγκλημα που μεγαλουργεί στην Αμερική της δεκαετίας του ’30, γνωρίζοντας πολύ καλά πως οι δυνάμεις του δεν επαρκούν, και προσπαθεί να υποβαθμίσει το φαινόμενο.

Όταν όμως οι πράκτορες των υπηρεσιών του θα συλλάβουν ή θα σκοτώσουν ορισμένα «μεγάλα κεφάλια» της μαφίας (John Dillinger, Alvin Karpis, Machine Gun Kelly), ο Hoover θα εκμεταλλευτεί την περίσταση, θα πάρει την κοινή γνώμη με το μέρος του, θα ζητήσει περισσότερες εξουσίες για το Γραφείο Ερευνών και το 1939, θα το μετονομάσει σε Federal Bureau of Investigation, ή FBI.

Ο Hoover αντιλαμβάνεται πλήρως την πολιτική επιρροή της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, και προσπαθεί να θέσει τη βιομηχανία του θεάματος υπό τον έλεγχό του. Το 1950, η «αμερικανική Γκεστάπο» -όπως χαρακτήρισε το FBI o Ernest Hemingway- εκδίδει τα «Κόκκινα Κανάλια», μια μαύρη λίστα με αριστερούς και προοδευτικούς καλλιτέχνες, και τη μοιράζει στα αμερικανικά μίντια.

«Δε θα φοβόμουν για τίποτα εάν περισσότεροι Αμερικάνοι είχαν τη θέρμη, το ζήλο, την επιμονή και τη θέληση να μάθουν για την απειλή του Κόκκινου φασισμού. Φοβάμαι όμως για του φιλελεύθερους και τους προοδευτικούς, οι οποίοι έχουν εξαπατηθεί και έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους με τους κομουνιστές», λέει ο Edgar Hoover. Το 1959, το FBI έχει 489 πράκτορες να κατασκοπεύουν κομουνιστές, και μόλις 4 για τη μαφία.

Οι πρακτικές του Hoover είναι πέρα για πέρα αυταρχικές, ύπουλες και πολύ συχνά παράνομες, πράγμα «λογικό» για έναν άνθρωπο που ακόμα και οι πλανητάρχες δεν μπορούσαν να καθαιρέσουν (τουλάχιστον οι Truman, Kennedy και Johnson που προσπάθησαν). Ο Hoover τους παρακολουθούσε όλους, και είχε πάντα επαρκή στοιχεία για να τους εκβιάσει.

Το 1956, ο Hoover θέτει σε εφαρμογή το μυστικό πρόγραμμα COINTELPRO, με το οποίο θα κατάφερνε να παρακάμψει τη νομοθεσία που δεν του επέτρεπε να διώκει άτομα για τις πολιτικές τους πεποιθήσεις. Η κατασκοπία, οι διαρρήξεις, οι υποκλοπές, το «φύτεμα» και η παραποίηση στοιχείων, η διάδοση ψευδών φημών και o εθισμός του Los Angeles στα ναρκωτικά, είναι μερικές μόνο από τις μεθόδους του FBI.

Στόχος είναι τα κινήματα για τα πολιτικά δικαιώματα της εποχής, και συγκεκριμένα οι Μαύροι Πάνθηρες και το SCLC του Martin Luther King. Ο Hoover θα αποκτήσει μια ιδιαίτερη εμμονή προς τον King, στέλνοντας στη γυναίκα του ντοκουμέντα με τις απιστίες του πάστορα και στον ίδιο, απειλητικές επιστολές με τις οποίες του ζητάει να αυτοκτονήσει.

Ο J. Edgar Hoover θα πεθάνει στις 2 Μαΐου 1972 από φυσικά –μάλλον- αίτια και θα αφήσει πίσω του μια από τις πιο αδίστακτες και αποτελεσματικές αστυνομικές υπηρεσίες όλων των εποχών. Στα 48 χρόνια της απόλυτης πολιτικής εξουσίας του, κατάφερε να δει 8 Αμερικανούς πρόεδρους να έρχονται και να φεύγουν, και να κρατήσει την Αμερική καθαρή από κάθε αντιδραστικό στοιχείο που απειλούσε την «ασφάλεια» και την «ελευθερία» της.

Πηγή: www.tvxs.gr
Διαβάστε περισσότερα "J. Edgar Hoover: Ο πραγματικός Μεγάλος Αδελφός"

ΑΥΤΟΝ τον πιτσιρικά τον θέλω για την ομαδα μπάσκετ του Ολυμπιακού!

ΑΥΤΟΝ τον πιτσιρικά τον θέλω στην ομάδα μπάσκετ του Ολυμπιακού για το μέλλον!

Μπείτε στο post, δείτε το video και θα καταλάβετε! Είναι μόνο 2 ετών και είναι απίστευτος!




Διαβάστε περισσότερα "ΑΥΤΟΝ τον πιτσιρικά τον θέλω για την ομαδα μπάσκετ του Ολυμπιακού!"

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

«Έφυγε» σε ηλικία 84 ετών ο Θανάσης Βέγγος! :΄-( Καλό ταξίδι καλέ μας άνθρωπε...

Καλό ταξίδι καλές μας άνθρωπε... :΄-(
Σημείωση dotteamblog: Αντίο καλέ μας άνθρωπε! Εύχομαι οι σημερινοί και οι μελλοντικοί ηθοποιοί να σου μοιάσουν έστω στο μικρό σου δακτυλάκι. Ήσουν παράδειγμα ήθους και εντιμότητας, επαγγελματισμού και καλοσύνης. Καλό ταξίδι, και να γελάς εκεί επάνω με τους άλλους μεγάλους ηθοποιούς μας! :΄-(

Απεβίωσε σήμερα Τρίτη, σε ηλικία 84 ετών, ο αγαπημένος Έλληνας κωμικός Θανάσης Βέγγος. Ο Θ.Βέγγος άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός», όπου νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα.

Ο αγαπημένος κωμικός είχε υποστεί βαρύτατο εγκεφαλικό επεισόδιο και τον τελευταίο ενάμισι μήνα νοσηλευόταν σε καταστολή στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του «Ερυθρού Σταυρού».

Ο Θανάσης Βέγγος έφυγε από τη ζωή διακριτικά έτσι όπως έζησε, παρά την φήμη του και το γεγονός ότι δημοσιογράφοι και κάμερες τον πολιορκούσαν στενά τα τελευταία χρόνια. Απέφευγε τις συνεντεύξεις και στις λιγοστές δημόσιες εμφανίσεις του οι δημοσιογράφοι κρέμονταν από τα χείλη του κυριολεκτικά.




Άριστος οικογενειάρχης, καλός επαγγελματίας, καλός συνάδελφος αφοσιώθηκε με λατρεία στον κινηματογράφο αγνοώντας σχεδόν την μικρή οθόνη, την οποία τίμησε με την παρουσία του ελάχιστες φορές.

Ο Θανάσης Βέγγος γεννήθηκε στο Νέο Φάληρο τον Μάιο του 1927. Το 1948 εξορίστηκε στη Μακρόνησο, όπου έμεινε για δύο χρόνια. Εκεί γνωρίστηκε με τον σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο, γνωριμία που οδήγησε στην πρώτη του εμφάνιση στο σινεμά το 1954 με την ταινία Μαγική Πόλις του σκηνοθέτη.

Στη συνέχεια έπαιξε μικρούς –αλλά χαρακτηριστικούς ρόλους- σε σημαντικές ταινίες όπως Ο δράκος, Μανταλένα, ο Ηλίας του 16ου, Ποτέ την Κυριακή, ενώ παράλληλα εργάστηκε και ως φροντιστής στα πλατό.

Η συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Πάνο Γλυκοφρύδη οδηγεί στον σχηματισμό του αεικίνητου ήρωα που μέσα στα επόμενα χρόνια θα ενσάρκωνε τόσο καλά ο Θανάσης Βέγγος. Το κοινό τον αγαπά μέσα από τις ταινίες Ψηλά τα χέρια, Χίτλερ, Μην είδατε τον Παναή, Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης και άλλες.

Το 1964 ιδρύει τη δική του εταιρία παραγωγής με τίτλο ΘΒ-Ταινίες Γέλιου. Σε συνεργασία με άλλους σκηνοθέτες ή περνώντας ο ίδιος πίσω από την κάμερα γυρίζει το διάστημα 1965-1967 πολλές αγαπημένες κωμωδίες όπως τα Φανερός Πράκτωρ 000, Ποιος Θανάσης; και άλλες

Ο Θανάσης Βέγγος αποθεώνεται στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1971, με την ταινία του Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση; να αποσπά βραβεία κοινού και κριτικών.

Μετά από ένα διάλειμμα επιστρέφει στο σινεμά με την ταινία του Παντελή Βούλγαρη Ήσυχες μέρες του Αυγούστου και Όλα είναι δρόμος, ενώ πρωταγωνίστησε και σε πολλές τηλεοπτικές σειρές.

Συνολικά, ο Θανάσης Βέγγος εμφανίστηκε σε περισσότερες από 125 ταινίες σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του.

Την εποχή που γυριζόταν Ο δράκος παντρεύτηκε την Ασημίνα Βέγγου, με την οποία απέκτησε δύο γιους.

Διαβάστε επίσης:
- Πανελλήνια συγκίνηση για τον θάνατο του Θανάση Βέγγου
- Η πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της χώρας αποχαιρετά τον Θανάση Βέγγο

Πηγή: www.in.gr
Διαβάστε περισσότερα "«Έφυγε» σε ηλικία 84 ετών ο Θανάσης Βέγγος! :΄-( Καλό ταξίδι καλέ μας άνθρωπε..."

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ & ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!

ΛΕΜΕ ΝΑ ΨΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΟΒΕΛΙΑ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ, ΓΙ' ΑΥΤΌ...

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!



Διαβάστε περισσότερα "ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ & ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!"

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Η ιστορία των λέξεων: Καντάφι, Λιβύη, Πετρέλαιο και Βενζίνη

γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

Το όνομα Μουαμάρ αλ Καντάφι (Muammar Muhammad al-Gaddafi, مُعَمَّر ٱلْقَذَّافِيّ, προφορά:‎ Muʿammar al-Qaḏḏāfī), καθιερώθηκε στην Ελλάδα με την προφορά “Καντάφι”, αντί “Γαδάφι”. Το όνομα Καντάφι προέρχεται από το ρήμα της αραβικής γλώσσας γαδφ > قذف, το οποίο σημαίνει “ρίχνω, πετάω”, αλλά και “ συκοφαντώ”. Συνεπώς, το όνομα Καντάφι ερμηνεύεται ως ο "βάλλων", αλλά και ο "διαβάλλων", ο "δυσφημιστής", ο "συκοφάντης". Τα ονόματα των οικογενειών των νομάδων της βόρειας Αφρικής, στην πλειοψηφία τους, είτε προσδιορίζουν τον τόπο καταγωγής, είτε είναι απλά παρωνύμια (: παρατσούκλια). Διόρθωση: Καμάλ Ραχίμι.



Με τον όρο Λιβύη, από τη εποχή του Ομήρου, και αργότερα στον Ηρόδοτο , προσδιόριζαν είτε τη Β. Αφρική είτε και ολόκληρη την Ήπειρο της Αφρικής. Η λέξη προσδιορίζει τον αρχαίο λαό των Libu ή Rbu. Επειδή στην ιερογλυφική γραφή δεν υπάρχουν φωνήεντα και χρησιμοποιείται το ίδιο σύμβολο για το “R”και το “L” για αυτό και, αρχικά, διαβαζόταν με διάφορους τρόπους: Rabu/ Labu/ Rebu κ.ά. Ο τελικός ήχος καθιερώθηκε με την ελληνική προφορά ως Λίβυς (γεν. -υος)


Η λέξη πετρέλαιο (< πέτρα + έλαιο) είναι ελληνογενής. Παρήχθη από το τον Γερμανό γεωολόγο Georg Bauer, γνωστός και ως Georgius Agricola. Η λ. Petroleum αναφέρεται για πρώτη φορά στο έργο του Bauer: De Natura Fossilium, εκδ. 1546


Η βενζίνη είναι ένα πτητικό (δηλαδή, εξαερώνεται εύκολα) υγρό που παράγεται από την απόσταξη του πετρελαίου. Η καταγωγή της λέξης ξεκινά από τα Αραβικά: luben dgiawi (μτφ: το λιβάνι της Ιάβας). Αρχικά, προσδιόριζε τη μυρωδιά ενός δενδρυλίου (styrax benzoe), που φύεται στην περιοχή της Ιάβας και της Σουμάτρας. Το 1833 ο Γερμανός χημικός E. Mitscherlich θα μετατρέψει το luben dgiawi, σε benjoin (το -lu-, από το luben, θα "κοπεί", γιατί εσφαλμένα θεωρήθηκε ως άρθρο). Έτσι, εξαιτίας αυτού του λάθους δημιουργήθηκε το θέμα μπενζ και απ΄ εδώ παρήχθησαν πολλές λέξεις, όπως: βενζόη (το φυτό), βενζόλη, βενζίνη, βενζινοκινητήρας, βενζιναντλία (πρωτοεμφανίστηκε το 1905, από την S.F. Bowser & Co), βενζινάδικο και πολλές άλλες.

Πηγή: www.24grammata.com
Διαβάστε περισσότερα "Η ιστορία των λέξεων: Καντάφι, Λιβύη, Πετρέλαιο και Βενζίνη"

Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Μινωικός ο αρχαιότερος αναλογικός υπολογιστής

Τον πρώτο αναλογικό υπολογιστή στην ιστορία της ανθρωπότητας είχαν ανακαλύψει οι Μινωίτες, όπως υποστηρίζει ο κρητικός ερευνητής αιγαιακών γραφών, Μηνάς Τσικριτσής.

Σύμφωνα με τον ερευνητή, το μινωικό αντικείμενο, που είχε βρεθεί το 1898 στο Παλαίκαστρο Σητείας, προηγήθηκε του «Μηχανισμού των Αντικυθήρων» κατά 1.400 χρόνια και είναι ο πρώτος αναλογικός υπολογιστής στην Ιστορία και μάλιστα φορητός.

«Αναζητώντας μινωικά ευρήματα με αστρονομικές απεικονίσεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, εντοπίσαμε μια λίθινη μήτρα από την περιοχή του Παλαίκαστρου Σητείας. Στην μήτρα αυτή είχαν αναφερθεί ο Στέφανος Ξανθουδίδης και ο Άρθουρ Έβανς, διατυπώνοντας ότι τα ανάγλυφα σύμβολα που εμφανίζονται στην επιφάνεια της μήτρας συσχετίζονται με τον Ήλιο και τη Σελήνη», τονίζει ο κ. Τσικριτσής.



Όπως εξηγεί ο κρητικός ερευνητής αφού πρώτα αναλύθηκε η ανάγλυφη απεικόνιση του ακτινωτού δίσκου στο δεξιό μέρος της μήτρας αυτής, στη συνέχεια τεκμηριώθηκε η χρήση αυτού, ως μήτρα για την κατασκευή ενός μηχανισμού, που χρησίμευε ως αναλογικός υπολογιστής προσδιορισμού εκλείψεων. Ταυτόχρονα εξετάσθηκαν οι χρήσεις του μηχανισμού ως ηλιακό ρολόι και ως όργανο υπολογισμού γεωγραφικού πλάτους.

«Η κατασκευή αυτή έχει τη δυνατότητα να προσδιορίσει την ώρα και το γεωγραφικό πλάτος ενός τόπου αν χρησιμοποιήσουμε τα τρία εργαλεία, δύο βελόνες κι έναν διαβήτη, που υπάρχουν στην μήτρα πάνω από το δίσκο», τονίζει ο κ. Τσικριτσής και εξηγεί: «Ο ακτινωτός δίσκος έχει στην περιφέρεια 25 τριγωνικά σχήματα αν τα αριθμήσουμε ανά μισή ώρα και τοποθετήσουμε μία βελόνα κάθετα στο κεντρικό βαθούλωμα και προσανατολίσουμε τον κεντρικό σταυρό σε βορρά - νότο, τότε η σκιά της βελόνας δείχνει το σημείο του ακτινωτού δίσκου που αντιστοιχεί στην ώρα της παρατήρησης. Φαίνεται λοιπόν ότι ο μηχανισμός αυτός θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ημερήσιο ηλιακό ρολόι χειρός (12,5ωρών). Από αυτή τη χρήση προκύπτει ότι η ώρα αντιστοιχεί σε περίπου 58 λεπτά, πολύ κοντά στην ώρα που χρησιμοποιείται σήμερα. Θεωρώντας ότι ένας τριγωνικός δείκτης (ακτινωτό τμήμα) αντιστοιχεί σε περίπου μισή ώρα, οι πέντε κουκίδες που υπάρχουν πάνω σε κάθε τριγωνικό δείκτη χωρίζουν αυτόν σε 5 μικρότερες μονάδες χρόνου, διάρκειας περίπου 6 σημερινών λεπτών».

Εξηγώντας ο κ. Τσικριτσής τη χρήση του μηχανισμού για τον υπολογισμό του γεωγραφικού πλάτους, τονίζει ότι «αν ο χρήστης του δίσκου χρησιμοποιούσε ως όργανα, μία βελόνα και μία λαβίδα, που υπάρχουν στο αποτύπωμα του πλακιδίου και σημείωνε ανά δύο εβδομάδες την άκρη της σκιάς όταν μεσουρανεί ο Ήλιος, τότε θα μπορούσε με την γωνία «ω» να καταγράφει το γεωγραφικό πλάτος του τόπου που βρίσκεται. Έτσι σε μελλοντική απομάκρυνση του από τον τόπο του στο βορρά, βρίσκοντας τη γωνία απόκλισης τού τόπου του θα μπορούσε, παρατηρώντας τη σκιά της βελόνας, την αντίστοιχη εβδομάδα, να προσδιορίσει πόσο βόρεια κατευθύνθηκε, ώστε να μπορεί να επιστρέψει».

«Γράφοντας το βιβλίο μου για την «Αστρονομία του Κρητομυκηναϊκού Πολιτισμού», έφτασα και στο συγκεκριμένο εύρημα. Πρόκειται γι’ έναν μικρό, φορητό, αναλογικό υπολογιστή που προσδιορίζει όλες τις εκλείψεις και κάνει την ίδια δουλειά με τον “Μηχανισμό των Αντικυθήρων”, τον οποίο μέχρι πρόσφατα θεωρούσαμε τον αρχαιότερο μηχανικό υπολογιστή», δηλώνει και προσθέτει: «Επιπλέον, όμως, τα αντίγραφα αυτού του δίσκου έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν ως ηλιακά ρολόγια, αν τοποθετηθεί μία βελόνα κάθετα στο κέντρο και προσανατολιστεί ο κεντρικός σταυρός σε βορά-νότο. Παράλληλα μπορούσαν να προσδιορίζουν το γεωγραφικό πλάτος. Είναι ένα όργανο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη ναυσιπλοΐα αλλά και στην Αστρονομία».

Λειτουργία μέχρι σήμερα

«Συνδυάζοντας τις γνώσεις μου για τον Μινωικό Πολιτισμό και την Αστρονομία κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η λειτουργία του μηχανισμού αυτού αφορούσε τη μέτρηση του χρόνου και την πρόβλεψη σεληνιακών και ηλιακών εκλείψεων», μας ανέφερε. Η εντυπωσιακή αποκάλυψη του κ. Τσικριτσή λειτουργεί μέχρι και σήμερα καθώς, όπως αναφέρει, «διαπιστώνω με το αντίγραφο που κατασκεύασα ότι ο υπολογιστής αυτός είναι σε θέση να προβλέπει τις εκλείψεις. Το επιβεβαίωσα ξεκινώντας από την ολική σεληνιακή έκλειψη στις 21 Δεκεμβρίου 2010 και έφθασα να προβλέπω όλες τις εκλείψεις μέχρι το 2018 χρησιμοποιώντας τον δίσκο αυτόν».

Ο ακτινωτός δίσκος του 15ου αιώνα π.Χ. χωρίζεται σε δύο ημικύκλια, που το καθένα έχει 29 και 30 χαράξεις. Αυτά τα ημικύκλια αναπαριστούν δύο σεληνιακούς μήνες 29,5 ημερών, που αρχίζουν και τελειώνουν με πανσέληνο.

Αν, κάθε μέρα, μετακινείται δεξιόστροφα μία βελόνα στον εσωτερικό κύκλο (της Σελήνης) και κάθε δύο μήνες μετακινείται μία άλλη βελόνα με τον ίδιο τρόπο στην περιφέρεια με τα ακτινωτά τριγωνικά δόντια που έχουν 112 τρύπες, τότε καταγράφεται η πορεία της Σελήνης ως προς τη θέση των δεσμών.

Η πορεία του Ήλιου καταγράφεται στον κύκλο της περιφέρειας του Δίσκου με κίνηση αντίθετη από την κίνηση της Σελήνης, ώστε κάθε περίπου 6 μέρες να κινείται μία θέση. Αν συνέπιπτε ο Ήλιος να είναι κοντά σ’ ένα δεσμό και η Σελήνη σε πανσέληνο ή νέα Σελήνη τότε έχουμε έκλειψη. «Οι Μινωίτες γνώριζαν για το φυσικό φαινόμενο που ονομάζεται “Σάρος”», αναφέρει ο κ. Τσικριτσής και εξηγεί πως «πρόκειται για το γεγονός ότι οι εκλείψεις επαναλαμβάνονται με την ίδια σειρά κάθε 18,5 σεληνιακά χρόνια».

Ο κ. Τσικριτσής, σημειώνει ακόμη ότι «πάνω στη μήτρα που βρέθηκε υπήρχαν δύο βελόνες και μία λαβίδα. Ένας διαβήτης, δηλαδή. Οπότε μ’ αυτά τα εργαλεία το δουλεύεις άνετα. Θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε ένα μικρό «portable» χρησιμοποιώντας τους όρους της σύγχρονης τεχνολογίας. Το σημαντικό είναι ότι αυτό το εύρημα αλλάζει την ιστορία της Τεχνολογίας, καθώς είναι μια εφεύρεση προγενέστερη του Μηχανισμού των Αντικυθήρων».

Χαρακτηριστικό είναι, ότι με βάση την έρευνα του κρητικού ερευνητή γίνεται συσχετισμός του ευρήματος της Σητείας με το φημισμένο Στόουνχεντζ της Βρετανίας. «Ουσιαστικά το Στόουνχεντζ αποτελεί μια αποτύπωση σε μεγάλη κλίμακα του υπολογιστή αυτού ή κάποιου άλλου αντίστοιχου», τονίζει.

Όπως εξηγεί ο κ. Τσικριτσής, αν τοποθετηθεί το αποτύπωμα του μηχανισμού του Παλαικάστρου πάνω σ’ ένα σκίτσο του Στόουνχετζ, έτσι ώστε η ευθεία συμμετρίας που στοχεύει στο θερινό ηλιοστάσιο στο Στόουνχετζ να ταυτιστεί με την εσωτερική γραμμή της διπλής σειράς του σταυρού στο δίσκο του Παλαικάστου και να φέρουμε και μία κάθετη γραμμή στον άξονα, τότε παρατηρείται ότι:

α) οι δύο δίσκοι με τους κάθετους άξονες χωρίζονται σε 4 τεταρτημόρια που καθένα έχει τους ίδιους αριθμούς χαράξεων(14 &15 άνω, 16 &14 κάτω) δίσκος Παλαικάστρου, και στο Στόουνχετζ οι κύκλοι Ζ΄ και Υ΄ με τις 29 και 30 οπές ταυτίζονται ομοιόμορφα.

β) γενικότερα το πλήθος των χαράξεων29 και 30 στον εσωτερικό κύκλο του Παλαικάστρου σχετίζονται με το πλήθος των οπών των δύο κύκλων Ζ΄ (29) και Υ΄ (30). Το πλήθος αυτών των οπών η χαράξεων αντιστοιχούν σε σεληνιακό μήνα 29,5 ημερών. Επιπρόσθετα μπορεί το πλήθος των 59 χαράξεων του Παλαικάστρου να ταυτιστεί και με τον κύκλο από 59 μικρότερες γαλαζόπετρες που ονομάζεται (Κύκλος από Γαλαζόπετρες) γύρω από τα 5 τρίλιθα του Στόουνχετζ.

γ) O εξωτερικός τελικός κύκλος που περιβάλει όλο το Στόουνχετζ, με τις 57 οπές με όνομα κύκλος Όμπρι (Aubrey Holes). Μπορεί να ταυτιστεί με τον εξωτερικό κύκλο του δίσκου του Παλαικάστρου που έχει και αυτός 58 οπές.

δ) Μέσα από τα τρίλιθα στο Στόουνχετζ υπάρχουν 19 πέτρες σε σχήμα πέταλου με όνομα (Πέταλο από Γαλαζόπετρες), το ίδιο πλήθος υπάρχει και στο δίσκο του Παλαικάστρου με μορφή μικρών οπών σε δύο περιοχές του εσωτερικού σταυρού.

«Τελικά με βάση τα περιγραφόμενα διαφαίνεται ότι ο Μινωικός Πολιτισμός θα πρέπει να είχε σχέση και επαφή με τους υπερβορείους, όπως αναφέρει και ο Διώδορος ο Σικελιώτης», επισημαίνει ο κ. Τσικριτσής και προσθέτει ότι «αυτά που έχουμε βρει είναι ελάχιστα και προσωρινά αρχεία των Μινωιτών. Αποδεικνύεται ότι είχαν πλούσια γνώση σε τομείς, όπως η Αστρονομία και τα Μαθηματικά. Ήταν ένας Πολιτισμός πολύ προχωρημένος που είχε φτάσει σε διάφορα μέρη του τότε κόσμου».

Πηγή: www.newpost.gr
Διαβάστε περισσότερα "Μινωικός ο αρχαιότερος αναλογικός υπολογιστής"

Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Παπάζογλου :'-(

Συγκίνηση για τον θάνατο του Νίκου Παπάζογλου
Ένας από τους πλέον αγαπημένους τραγουδοποιούς και ερμηνευτές, ο Νίκος Παπάζογλου έχασε την Κυριακή τη μάχη με τον καρκίνο σε ηλικία 63 ετών.

Ο Νίκος Παπάζογλου γεννήθηκε στις 20 Μαρτίου του 1948 στη Θεσσαλονίκη, απ' όπου ξεκίνησε την πορεία του στο μουσικό στερέωμα της χώρας.

Το τελευταίο διάστημα ο αγαπημένος ερμηνευτής υποβάλλονταν σε χημειοθεραπείες. Ο Ν.Παπάζογλου κατέληξε στο σπίτι του στη Θεσσαλονίκη.



Ξεκινώντας από νωρίς την πορεία του στη μουσική με τους Olympians, στα τέλη της δεκαετίας του '60, ο Ν.Παπάζογλου βρέθηκε στο Άαχεν με τους Zealot, και μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το Μιλάνο, επέστρεψε στη Ελλάδα.

Έγινε γνωστός μετά τη συνεργασία του με τον Μανώλη Ρασούλη, το Nίκο Ξυδάκη και το Διονύση Σαββόπουλο, επηρέαζοντας με τη σειρά του πλήθος Ελλήνων μουσικών της επόμενης γενιάς.

Με τους Ρασούλη, Ξυδάκη και Σαββόπουλο, έβαλε το 1978 την υπογραφή του στην «Εκδίκηση της Γυφτιάς», που τον καθιέρωσε.

Στην Τούμπα, δημιούργησε το στούντιο Αγροτικόν, όπου ηχογραφούσε τις δουλειές του, ενώ συνεργάστηκε, ανάμεσα σε πολλούς άλλους, με τον Μανώλη Λιδάκη, το Λουδοβίκο των Ανωγείων, τη Νένα Βενετσάνου και τη Γλυκερία. Με το συγκρότημα «Λοξή Φάλαγγα» έδινε συναυλίες το καλοκαίρι σε ολόκληρη τη χώρα.

Στςου δίσκους του συγκαταλέγονται «Τα Δήθεν», το «Χαράτσι», το «Μέσω Νεφών» το «Όταν κινδυνεύεις, παίξε την πουρούδα» και, τελευταία, η «Μάισσα Σελήνη».

Eκφράζοντας τα συλληπητήριά στους οικείους του Ν.Παπάζογλου, ο υπουργός Πολιτισμού Π.Γερουλάνος ανέφερε πως η επίδρασή του υπήρξε καθοριστική στην πορεία του ελληνικού τραγουδιού και πως τα τραγούδια και η φωνή του Νίκου Παπάζογλου είναι «πολύτιμος θησαυρός της μουσικής μας κληρονομιάς και ειδοποιό στοιχείο της μουσικής μας ψυχοσύνθεσης».

Ο Νίκος Παπάζογλου αφήνει πίσω του τη γυναίκα του Βαρβάρα και τα δύο τους παιδιά, Αλέξανδρο και Αδελαΐδα. Η κηδεία του θα γίνει στις 16:00 τη Μ.Δευτέρα από τον ναό του Αγίου Θεράποντα στην Τούμπα.


Πηγή: www.in.gr
Διαβάστε περισσότερα "Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Παπάζογλου :'-("

Στέλνουν στο "διάολο" την κατοχική Τουρκία οι Τουρκοκύπριοι!

Με το σύνθημα “Κατοχική Τουρκία άι στο διάολο” χιλιάδες Τουρκοκύπριοι πλημμύρισαν τους δρόμους της κατεχόμενης Λευκωσίας, καθώς οι διαμαρτυρίες στα Κατεχόμενα της Κύπρου παίρνουν διαστάσεις μαζικής εξέγερσης. Οι πρόσφατες ενέργειες των διαδηλωτών έχουν προκαλέσει την οργή του πρωθυπουργού της Τουρκίας, Ταγίπ Ερντογάν.


Οι διαμαρτυρίες αυτές κορυφώθηκαν την Πέμπτη (07/04), όταν οι διαδηλωτές Τουρκοκύπριοι επιχείρησαν να αναρτήσουν στην πρεσβεία της Άγκυρας, στον κατεχόμενο τομέα της Λευκωσίας, τη σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Οι σχέσεις της Άγκυρας με τους γηγενείς Τουρκοκυπρίους, έχουν περιέλθει σε κρίση, γιατί οι τελευταίοι υφίστανται καθεστώς οικονομικής και κοινωνικής πίεσης από τις κατοχικές δυνάμεις.

Απαιτούν δε, οι Τουρκοκύπριοι, την άμεση αποχώρηση των εποίκων από το νησί, καθώς και τη διενέργεια απογραφής του πληθυσμού, ώστε να καταγραφεί ο ακριβής αριθμός εποίκων που ζουν στο νησί και έχουν λάβει την τουρκοκυπριακή υπηκοότητα.

Τα τουρκοκυπριακά συνδικάτα, που δεν έπαψαν ποτέ να διατηρούν σχέσεις με τον κύριο πολιτικό φορέα που τα ίδρυσε, το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κύπρου (ΑΚΕΛ), το οποίο και ηγείται της σημερινής κυβέρνησης στη Λευκωσία, πρωτοστατούν σε αυτό το “Κίνημα των Γιασεμιών”, όπως ονομάστηκε.

Στόχος τους, η οικονομική απαγκίστρωση των Κατεχομένων από την Άγκυρα, η επανένταξη της οικονομικής δραστηριότητας σε ένα συνολικό κυπριακό πλαίσιο και η πολιτική επίλυση του Κυπριακού εντός μιας ενιαίας Κύπρου διζωνικού και δικοινοτικού χαρακτήρα, όπως καθορίζουν, άλλωστε, και οι διακοινοτικές συνομιλίες, οι οποίες αυτόν τον καιρό βρίσκονται εν εξελίξει.

Οι διαδηλωτές, την Πέμπτη (07/04), αντέδρασαν έντονα εναντίον της πολιτικής που εφαρμόζει ο πρωθυπουργός της Τουρκίας, Ταγίπ Ερντογάν, έναντι του ψευδοκράτους.

Οι ίδιοι κατηγορούν την κυβέρνηση Ερντογάν ότι επιδιώκει τον αφανισμό των εποίκων από τη Μεγαλόνησο.

Ομάδες πολιτών, προσπάθησαν να αναρτήσουν τη σημαία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην πόρτα της πρεσβείας της Τουρκίας στα Κατεχόμενα.

Αμέσως αστυνομικοί με πολιτικά, επιχείρησαν να κατεβάσουν τη σημαία, γεγονός που προκάλεσε σφοδρές συμπλοκές με τους διαδηλωτές να επιτίθενται με ξύλα και πέτρες εναντίον των δυνάμεων καταστολής και τους αστυνομικούς να απαντούν με εκτεταμένη χρήση χημικών.

Κατά τη διάρκεια των επεισοδίων, δέχθηκαν επίθεση ακόμα και οι φωτορεπόρτερ αλλά και τα τηλεοπτικά συνεργεία που κάλυπταν το περιστατικό.

Οι διαδηλωτές, στη συνέχεια κατέκλυσαν τον χώρο γύρω από το “Κοινοβούλιο” και ανάρτησαν πανό, με τα οποία καταφέρονταν εναντίον της Τουρκίας, ζητώντας ταυτόχρονα την επανένωση της Κύπρου.

Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις απέκλεισαν την περίμετρο με συρματόπλεγμα, αλλά, όταν προσπάθησαν να κατεβάσουν τα πανό, ήρθαν στα χέρια με τους συγκεντρωμένους, με αποτέλεσμα να συλληφθεί ένα άτομο.

Χαρακτηριστικό σημείο της διαδήλωσης ήταν η ανάρτηση ενός πανό στο κτίριο της εφημερίδας “Αφρίκα” το οποίο έγραφε “Τουρκία άι σιχτίρ” δηλαδή “Τουρκία άι στο διάολο.”

Σύμφωνα με πληροφορίες, το εν λόγω πανό προκάλεσε την έντονη οργή του Ταγίπ Ερντογάν.

Πηγή: www.cosmo.gr
Διαβάστε περισσότερα "Στέλνουν στο "διάολο" την κατοχική Τουρκία οι Τουρκοκύπριοι!"

Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Αδόλφος Χίτλερ: Κατά φαντασίαν ήρωας

Μετά από έρευνα σε έγγραφα που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα, από την εποχή που ο Χίτλερ υπηρέτησε ως στρατιώτης στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο ιστορικός Thomas Weber ανέδειξε τη σαθρότητα ενός ακόμη κατασκευάσματος της ναζιστικής προπαγάνδας. Ο δικτάτορας δεν είχε καμία σχέση με τον ήρωα του πολέμου που ο ίδιος καυχιόταν πως ήταν, όπως διαβάζουμε σε άρθρο της «Spiegel».



Ο Αδόλφος Χίτλερ, στυγνός δικτάτορας και ο μεγαλύτερος δολοφόνος όλων των εποχών, έδωσε τέλος στη ζωή του στο κρησφύγετο του στο Βερολίνο. Φορούσε ένα απλό, γκρι στρατιωτικό παλτό που είχε πάνω του μόνο δύο μετάλλια, εκ των οποίων το ένα ήταν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Σε όλη του τη ζωή ήταν υπερήφανος για τα μετάλλιά του επειδή ήταν «λερωμένα από το βρόμικο χώμα της Γαλλίας και τη λάσπη της Φλάνδρας».

Ο Χίτλερ υπερηφανευόταν ότι «διακινδύνευε τη ζωή του, πιθανόν κάθε μέρα» και ότι πάντα «κοίταζε το θάνατο κατά πρόσωπο» κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκόσμιου. Με άλλα λόγια, σύμφωνα με τον απολογισμό του, ήταν ένας ήρωας ο οποίος «σαν από θαύμα» έμενε ζωντανός, αψηφώντας τον καταιγισμό από σφαίρες και παραμένοντας σταθερά γενναίος μέσα στις «πιο αξέχαστες και σημαντικότερες στιγμές των νεανικών του χρόνων».

Μια ευρέως διαδεδομένη θεωρία εικάζει πως οι εμπειρίες του Χίτλερ στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο μπορούν να θεωρηθούν ως αφετηρία για την καταστροφή που ακολούθησε την άνοδο του ναζισμού. Για παράδειγμα, στο βιβλίο «Οι Δικτάτορες», ο Βρετανός ιστορικός Richard Overy καταλήγει πως: «Ο πόλεμος έφτιαξε το Χίτλερ, όπως η επανάσταση έφτιαξε τον Στάλιν». Ο συνάδελφός του Briton Ian Kershaw πιστεύει ότι η κοσμοθεωρία του Χίτλερ σφυρηλατήθηκε κυρίως σε αυτή την περίοδο. Ο Joachim Fest, του οποίου το μεγάλο έργο «Opus», αποτέλεσε την επίσημη βιογραφία του Χίτλερ, ήταν επίσης πεπεισμένος για αυτή την αιτιώδη σχέση της εξέλιξης του δικτάτορα με την εμπειρία του στον Πρώτο Παγκόσμιο.

Ένας νέος ιστορικός, όμως, επιχειρηματολογεί υπέρ μιας διαφορετικής άποψης. Ο Γερμανός Thomas Weber, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Aberdeen στη Σκωτία, μελέτησε σειρά εγγράφων τα οποία είχαν παραμείνει άθικτα για χρόνια κάτω από στρώματα σκόνης στο Κρατικό Αρχείο της Βαυαρίας. Στο βιβλίο του «Ο Πρώτος Πόλεμος του Χίτλερ» o Weber χρησιμοποιεί τα έγγραφα αυτά για να φωτίσει την περίοδο των πρώιμων χρόνων του Χίτλερ και για να αποδομήσει ορισμένους μύθους γι’ αυτήν. Για παράδειγμα, ο Weber υποστηρίζει ότι η μονάδα στην οποία ο Χίτλερ υπηρέτησε δεν ήταν σε καμία περίπτωση ένα είδος προπομπού του ναζιστικού κόμματος, όπως πολλοί θεωρούσαν. Ουσιαστικά, όπως ανακάλυψαν ο Weber και οι ερευνητές του, μόνον το 2% των στρατιωτών την συγκεκριμένης μονάδας έγιναν αργότερα μέλη του ναζιστικού κόμματος.

Καταλήγει πως ο Χίτλερ δεν ήταν ποτέ ο στρατιώτης της πρώτης γραμμής που ο ίδιος και οι προπαγανδιστές του παρουσίασαν αργότερα. Αντιθέτως, η «ιστορική» πλύση εγκεφάλου που εφάρμοσε αποτελούσε βασικό σχεδιασμό του στο πλαίσιο της προσπάθειας του για την κατάληψη της εξουσίας. Στην πραγματικότητα, ο Χίτλερ πέρασε σχεδόν όλο το διάστημα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου «πίσω» από το πεδίο της μάχης και απέφευγε να βρίσκεται σε επικίνδυνα σημεία. Όταν επέστρεψε από τον πόλεμο, ο Χίτλερ ήταν «μπερδεμένος», κατά τον Weber, και η πολιτική του ταυτότητα «θα μπορούσε να έχει αναπτυχθεί μέσα από διαφορετικές κατευθύνσεις».

Πηγή: www.tvxs.gr
Διαβάστε περισσότερα "Αδόλφος Χίτλερ: Κατά φαντασίαν ήρωας"

Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Τι μου αρέσει τώρα με την κρίση...

Μ'αρέσει που όταν λέω για αύξηση στο αφεντικό μου δε με αγριοκοιτάζει αλλά ξεσπάει στα γέλια.΄Ασε που έδιωξε κανα δυο που δε μου άρεσε η μούρη τους

Μ'αρέσει που πολλοί φίλοι μου μετανάστευσαν για καλύτερο μέλλον,γιατί θα έχω extra προορισμούς διακοπών στο εξωτερικό.¨Ασε που όλο και κάτι θα στέλνουν τις γιορτές.... [συνεχίζεται]



Μ' αρεσει που ακρίβηνε η βενζίνη και είναι απλησίαστη ,και κουνάω λιγότερο το αμάξι γιατί αυτό σημαίνει ότι θα το έχω για περισσότερα χρόνια, κάνω καλό στην καρδιά μου και είμαι και πολύ μούρη όταν προτείνω σε φίλους να πάμε τσάρκα με το αμάξι στην εθνική. ΄Ασε που όταν πάμε για μπάνιο το καλοκαίρι τσοντάρουν πια όλοι για βενζίνη ενώ
παλιά κάναν τον κινέζο.

Μ' αρέσει που τα καφενεία έχουν γεμίσει άνεργους επιστήμονες με 2 μεταπτυχιακά. Π λέον πας για ουζάκι και αντί για μπάλα συζητάς για μαύρες τρύπες τουλάχιστον.

Μαρέσει που οι σερβιτόροι άρχισαν να λένε πάλι ευχαριστώ όσα λίγα και να είναι τα τιπς και αν τους δώσουν.

Επιπλέον για τις γκόμενες, είσαι σίγουρος πια 100% ότι δε σε θέλει για τα λεφτά σου.

Μ'αρέσει που ο κουλουρτζής έξω από τα μπουζούκια έχει πιο πολύ δουλειά από τη λουλουδού μέσα στα μπουζούκια.

Μ'αρέσει ο καφές που κερδίζω στο τάβλι με φιλαράκια αποτελεί το 2% του μισθού μου που σημαίνει ότι σε 50 παρτίδες έχω βγάλει ένα μισθό.

Μ'αρέσει που θα κόψουν τα επιδόματα. Δεν άντεχα να περιμένω σε ουρές όρθιος.

Μ'αρέσει που το μέλλον της χώρας είναι αβέβαιο, γιατί σε όλους μας
έλειπε λίγο πολύ η περιπέτεια στη ζωή μας.

Μ'αρέσει που μπορώ να έχω κατάθλιψη ελεύθερα. Παλιά μου τα είχαν πρήξει όλοι'Τι σου λείπει ρε μαλάκα? Τη δουλειά σου την έχεις,το αμαξάκι σου,τι άλλο θες?'

Μ'αρέσει που στο σούπερ μάρκετ σπάνια περιμένεις πια τον μπροστά να χτυπήσει 2 καρότσια ψώνια,και αν πέσεις σε τέτοιον,του λες να σε καλέσει και σένα στο πάρτυ.

Μ'αρέσει που βλέπω αυτούς που αποταμιεύαν τόσα χρόνια ,να χάνουν τα λεφτά τους,γιατί νιώθω καλύτερα που εγώ τα χάλαγα πάντα μέχρι τελευταίο ευρώ και τώρα από 'σπάταλος' έγινα 'προνοητικός'γιατί τουλάχιστον πρόλαβα και τα χάρηκα.Μ'αρέσει που
γίνονται πιο πολλοί πολιτικοί γάμοι, γιατί σε αυτούς τουλάχιστον δε χρεώνουν για τους πολυέλαιους.

Μ'αρέσει που την έχουν δει ξαφνικά όλοι οικολόγοι, και καλά ότι κάνουν οικονομία γιατί προστατεύουν το περιβάλλον.

Μ'αρέσει που λένε ότι θα ξαναγυρίσουμε στη δραχμή, γιατί επιτέλους θα ξοδέψω τις δραχμές που είχα φυλάξει για ενθύμιο και μου έσπαγαν τα νεύρα όταν δεν είχα μία και υπολόγιζα ότι αντιστοιχούν σε 60-70 ευρώ αλλά δεν τις άλλαζε πια η τράπεζα.

Μ'αρέσει που αν πω ότι δουλέυω 2 φορές τη βδομάδα με κοιτούν με συμπάθεια και μου λένε κουράγιο, ενώ πιο παλιά σκεφτόντουσαν 'Ρε τον τεμπέλη'..

Μ'αρέσει που θα έχω και γω μία ιστορία πόνου και δυστυχίας να λέω στις επόμενες γενιές για το παρελθόν της χώρας,όπως εμείς ακούγαμε για χούντα και 2ο παγκόσμιο.Αλλιώς θα με πέρναγαν για πολύ φλώρο..
Διαβάστε περισσότερα "Τι μου αρέσει τώρα με την κρίση..."

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Στη Μεσσηνία βρέθηκε το αρχαιότερο αποκρυπτογραφημένο κείμενο της Ευρώπης

Η γραφή σε πήλινη πινακίδα που βρέθηκε το περασμένο καλοκαίρι στην Ίκλαινα της Μεσσηνίας, είναι το αρχαιότερο γνωστό αποκρυπτογραφημένο κείμενο στην Ευρώπη, σύμφωνα με μελέτες.
Η είδηση δημοσιεύτηκε στις 30 Μαρτίου στο περιοδικό «National Geographic», το οποίο αναφέρει ότι, κατά τους ερευνητές, η πινακίδα διασώθηκε από καθαρή τύχη όταν ένας σωρός σκουπιδιών έπιασε φωτιά πριν από 3.500 χρόνια. Η πινακίδα, που βρέθηκε σε ελαιώνα στο χωριό Ίκλαινα, 14 χλμ. βορειοανατολικά της Πύλου, είναι μυκηναϊκή και χρονολογείται μεταξύ 1450 και 1350 π.Χ.



Σύμφωνα με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Μισσούρι-ST Louis και επικεφαλής των ανασκαφών στην περιοχή, Μιχαήλ Κοσμόπουλο, οι μέχρι τώρα έρευνες έχουν φέρει στο φως ενδείξεις ενός πρώιμου μυκηναϊκού ανακτόρου, γιγάντιους αναλημματικούς τοίχους, τοιχογραφίες και ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο αποχετευτικό σύστημα. Το πιο εντυπωσιακό όλων όμως είναι η πινακίδα.

Το περιοδικό αναφέρει κι άλλες δηλώσεις του καθηγητή, σύμφωνα με τον οποίον η πινακίδα δεν θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί μέχρι σήμερα οι αρχαιολόγοι δεν θεωρούσαν ότι μυκηναϊκές πινακίδες είχαν κατασκευαστεί τόσο νωρίς και δεύτερον επειδή όσες έχουν βρεθεί ήταν μόνο σε μερικά πολύ σημαντικά ανάκτορα, όπως οι Μυκήνες, ο προκάτοχος του σημερινού ρεκόρ.

Στην Ίκλαινα υπήρχε ανάκτορο κατά την πρώιμη μυκηναϊκή περίοδο, ωστόσο την εποχή που φτιάχτηκε η πινακίδα, ο οικισμός ήταν ένας απλός δορυφόρος της πόλης της Πύλου, έδρας του βασιλιά Νέστορα.

Το θραύσμα της πινακίδας έχει περίπου 2,5 εκ. ύψος και 4 εκ. πλάτος και τα σημεία που έχουν χαραχθεί αποτελούν πρώιμο δείγμα της Γραμμικής Β, γραφής που χρησιμοποιήθηκε κατά τη Μυκηναϊκή Περίοδο (17ος έως 13ος αι. π.Χ.) και αφορούσε κυρίως οικονομικά και λογιστικά θέματα της άρχουσας τάξης.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η πινακίδα της Ίκλαινας περιλαμβάνει από τη μια πλευρά τον σχηματισμό ρήματος που σχετίζεται με την κατασκευή και από την άλλη ονόματα και αριθμούς, που πιθανότατα αντιστοιχούν σε κάποιον κατάλογο ιδιοκτησίας.

«Πινακίδες τέτοιου τύπου δεν ψήνονταν, μόνο στεγνώνονταν στον ήλιο και γι’ αυτό τον λόγο ήταν πολύ εύθραυστες», δήλωσε ο κ. Κοσμόπουλος. «Προφανώς την εποχή εκείνη κάποιος πέταξε την πινακίδα σε κάποιο λάκκο και ύστερα έκαψε τα σκουπίδια του. Μετά η φωτιά τη σκλήρυνε και τη διατήρησε», κατέληξε.

Σύμφωνα με την Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία, η έρευνα της Ίκλαινας άρχισε το 1999 ως επιφανειακή και διήρκεσε το 2006. Το 2008 ξεκίνησε ως συστηματική ανασκαφή της Αρχαιολογικής Εταιρείας υπό τη διεύθυνση του κ. Μιχαήλ Κοσμόπουλου με εξαίρετα αποτελέσματα τριών ανασκαφικών περιόδων (2008-2010), τα οποία έχουν δημοσιευτεί στους τόμους των ετών 2008, 2009 και 2010 του ετήσιου περιοδικού «Το 'Εργον της Αρχαιολογικής Εταιρείας».

Πηγή: www.tvxs.gr

Διαβάστε περισσότερα "Στη Μεσσηνία βρέθηκε το αρχαιότερο αποκρυπτογραφημένο κείμενο της Ευρώπης"

Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Με ποιους θα πας…

Toυ Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη

Υπάρχουν δυο τρόποι να κοιτάς την κοινωνία και τα πράγματα. Από τη μεριά των λίγων και των ισχυρών ή από την μεριά των πολλών και αδύναμων. Εγώ την βλέπω από την μεριά των πολλών, στέκομαι μαζί με το πλήθος των ανθρώπων που μεγάλωσα και ζω μαζί τους.

Γιατί μπορεί να μην πιστεύω στην ταξική πάλη, να θεωρώ ακρογωνιαίο λίθο της κοσμοθεωρίας μου την εθνική και κοινωνική ενότητα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι τάξεις δεν υπάρχουν. Κι έχεις πάντα δικαίωμα επιλογής. Με τον Λαό ή με την Κλεπτοκρατία. Με τους εργαζόμενους ή με την βλαχομπαρόκ παρασιτική «αριστοκρατία». Με την Πατρίδα ή με τους εχθρούς της, στρατιώτης της ή τυφεκιοφόρος του εχθρού.

Οι άγριοι καιροί, που ήδη ήρθαν, θα θέσουν επιτακτικά το ερώτημα αυτό σε όλους μας και κυρίως σε όσους ανήκουν στην πολιτική τάξη. Γιατί ήδη η ανέχεια σαν λοιμώδης νόσος απλώνεται στις γειτονιές.



Όλα υπάρχουν από το Έθνος και υπέρ του Έθνους. Οι θεσμοί, οι διαδικασίες, ο πλούτος, η Παιδεία, οι Ένοπλες Δυνάμεις, τα πάντα. Και το Έθνος το συγκροτούν πρωτίστως οι πολλοί κι όσοι από τους λίγους έχουν συνείδηση. Πιστεύω στους Ηγέτες, είναι οι πρόμαχοι κι οι πρωτοπόροι που κινούν τους τροχούς της Ιστορίας, αυτοί που εμπνέουν και συνεγείρουν τις μάζες αλλά ακόμη κι ο Αλέξανδρος χρειαζόταν τους Μακεδόνες του, δεν θα ήταν τίποτε χωρίς αυτούς…

Από τους πολλούς βγαίνει πάντα κι η αληθινή αριστοκρατία, οι πραγματικά καλύτεροι στην δουλειά, στην επιστήμη, στην τέχνη, στην πολιτική. Στην ειρήνη και στον πόλεμο. Κι όσο πιο διασφαλισμένη είναι η κοινωνική κινητικότητα, τόσο πιο υγιής είναι η κοινωνία. Οι κοινωνικοί αποκλεισμοί κι οι ενδογαμίες οδηγούν σε τύπους σαν τον Κάρολο της Αγγλίας. Όχι ιδιαίτερα καλό πράγμα για το μέλλον ενός τόπου, έτσι δεν είναι;

Ζήσαμε για δεκαετίες μια μπάσταρδη εποχή. Μας κυβέρνησε ο κατιμάς, τα βόδια κι όχι τα λιοντάρια μας. Σαν κάποιο γιγάντιο χέρι να ανάδευσε το κατακάθι της κοινωνίας κι ήρθε η μούργα στον αφρό. Φυγόστρατοι, αστράτευτοι κι ανεπάγγελτοι, υπάλληλοι εργολάβων και προμηθευτών, σόγια, γκόμενες και κολλητοί, πλημμυρίσανε την εξουσία, τα Πανεπιστήμια, τα ΜΜΕ. «Δημοκρατία» των κολλητών με διάχυτη μια αισθητική «προοδευτικού» σκυλάδικου. Η πρώτιστη αρετή κάθε Έλληνα, ο πατριωτισμός, τέθηκε υπό διωγμό, χλευάστηκε από υστερικούς κονδυλοφόρους ή έγινε αντικείμενο καπηλείας από κομπέρ της πολιτικής, σούργελα τηλεπωλητές και κοσμικούς γκλαμουροκάγκουρες. Χωρίς αυτόν όμως, όχι στο μέλλον, ούτε για τσιγάρα δεν θα πάμε.

Ο παραγωγικός ιστός της χώρας κατέρρεε χρόνο με το χρόνο, οι παγετώνες πλησίαζαν αλλά τα επαναστατικά τζιτζίκια μας στο Φίλιον και στο Ντα Κάπο, τραγουδούσαν απτόητα τις μετασοσιαλιστικές μπούρδες τους, χορτάτα από προγράμματα κι επιδοτήσεις.

Δεν χρειαζόμαστε κανά γερολαδά, εξηνταβελόνη που θα μετράει με σφιχτό χέρι τα γρόσια. Η Πατρίδα δεν είναι μπακάλικο. Χρειαζόμαστε ηγεσία με φλογερή ελληνική πίστη, που να ανάψει πυρκαγιά στις συνειδήσεις, να αποτινάξει το σιδερένιο πέπλο της μιζέριας, της κατάθλιψης που σκόρπισαν οι σκιντζήδες της κυβέρνησης και τα εξαπτέρυγα τους. Πως είναι δυνατόν να απειλείς και να εκβιάζεις τον λαό σου μέρα παρά μέρα; Δεν διέλυσαν απλώς την αγορά και οδήγησαν κεφάλαια σε έξοδο πανικού. Καταρράκωσαν τις ψυχές των απλών ανθρώπων. Το μεγαλύτερο έγκλημα τους είναι πάνω στο ηθικό του Λαού.

Τώρα που πέφτουν τα φτιασίδια της μεταπολιτευτικής πολιτικής ορθότητας κι ο βερεσέ νεοφιλεύθερος «σοσιαλισμός» τινάζει τα πέταλα, ορθώνεται πάλι το αρχαίο καθήκον. Με ποιους θα πάει και ποιους θ’ αφήσει ο καθένας μας.

Οι δυνάμεις της παρακμής, ο κάλπικος διεθνισμός, το σαβουάρ βιβρ της ενδοτικής «αριστεράς» και της ενοχικής «δεξιάς», γκροτέσκοι ελληνοκάπηλοι, εργολάβοι και συγκροτήματα στοιχίζονται πίσω από το Μνημόνιο. Με λίγα λόγια, να πληρώνουμε τριάντα χρόνια, ώσπου να φέξουν τα παΐδια μας. Η χώρα να γίνει ρουμάνια κι ερείπια, στους δρόμους μας να παλεύουν η φτώχεια με την πρέζα, να παραιτηθούμε από την αξιοπρέπεια μας, να εκπορνευτούμε συν γυναιξί και τέκνοις και να ξοφλήσουμε 350 δις, χωρίς βιομηχανική παραγωγή, χωρίς γεωργία, βιοτεχνία. Κούληδες χωρίς σχιστά μάτια. Με λειψό Στρατό, τροχονόμο ορδών μουσουλμάνων. Κι όλα αυτά θα τα υποστεί ο Λαός, οι πολλοί και οι αδύναμοι. Αυτοί που δανείστηκαν και πληρώνουν αυτά που έφαγαν οι λίγοι, οι αμετανόητοι. Αυτοί που τώρα κάνουν μάχη οπισθοφυλακής, προσπαθούν να ελέγξουν την πτώση και να μεταθέσουν στο Λαό όση περισσότερη από την ζημιά γίνεται. Και κυρίως, την επόμενη μέρα να είναι και πάλι στα κόλπα. Να μείνουν αλώβητα τα ολιγοπώλια τους, οι αφανείς εταιρείες τους με τους κολλητούς, τις συμμαθήτριες και τις ορντινάτσες. Ένα μάτσο σινιέ κλεφτρόνια είναι, που, χρόνια τώρα, παίζουν στο μπαρμπούτι κάτω απ’ το σταυρό τα ιμάτια της Πατρίδας, που ναι, ρε παίδες, είναι οι κάμποι και τα ψηλά βουνά αλλά πρωτίστως είναι ο πατέρας μας κι η μάνα μας, τ’ αδέλφια και τα παιδιά μας. Είναι οι φίλοι κι οι συμμαθητές μας, αυτοί που μαζί γλεντήσαμε, κλάψαμε, πανηγυρίσαμε. Και πίσω τους, πίσω μας, ατέλειωτες γραμμές από ματωμένα χνάρια, ιδρωμένα χέρια. Αγώνας. Στη γη, στα μπάρκα, στα μηχανουργεία, στην ξενητειά. Προφορές, τραγούδια, μνήμες. Γιοι σπαρμένοι στην Βόρειο Ήπειρο και στον Πόντο, στο Αλή Βεράν και στ’ ακρογιάλι της Κερύνειας, στον Άγιο Ιλαρίωνα.

΄Ομαιμον, ομόγλωσσον, ομόθρησκον. Όσοι τα είχαν κι όσοι τα διάλεξαν κι αφομοιώθηκαν. Μ’ αυτούς ήμουν, είμαι και θα είμαι και σ’ όποιον αρέσει.

Πηγή: www.antinews.gr

Διαβάστε περισσότερα "Με ποιους θα πας…"

Τι κρύβει το γερμανικό παιχνίδι με τη χρεοκοπία (μας)

Το μεγάλο «ταμπού» της ευρωζώνης έσπασε! Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε έγινε χθες ο πρώτος κορυφαίος αξιωματούχος στην Ευρώπη, που μίλησε όσο πιο ανοικτά μπορεί να μιλήσει ένα πρόσωπο με τέτοιο αξίωμα για το ενδεχόμενη άμεσης αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους. Την ίδια στιγμή ακριβώς, που ο Γ. Παπακωνσταντίνου παραδεχόταν (μιλώντας στους “Financial Times”) ότι η Ελλάδα πιθανότατα δεν θα επιστρέψει στις αγορές το 2012, ενώ από διαρροές από την Κομισιόν ανέβαζαν πάνω από το 40% το απαιτούμενο «κούρεμα» του χρέους!

Μιλώντας στη γερμανική Die Welt (η πλήρης συνέντευξη δημοσιεύεται στο σημερινό της φύλλο), ο Σόιμπλε άφησε για πρώτη φορά να εννοηθεί με απόλυτη σαφήνεια, ότι οι αποφάσεις για μια αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους σε συμφωνία με τους πιστωτές της χώρας είναι πολύ πιθανό να ληφθούν τον Ιούνιο και όχι το μακρινό 2013, όταν θα λειτουργήσει ο μόνιμος Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας, πλαισιωμένος από τις ρυθμίσεις για τις ελεγχόμενες χρεοκοπίες στην ευρωζώνη.

> Διαβάστε την συνέχεια εδώ...


Διαβάστε περισσότερα "Τι κρύβει το γερμανικό παιχνίδι με τη χρεοκοπία (μας)"

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Επικοδομητικός διάλογος δύο πιτσιρικάδων! :)

Μιλάμε τα πιτσιρίκια δίνουν ρέστα! Τι να λένε άραγε; Λέτε να σχολιάζουν το μνημόνιο? :)




Διαβάστε περισσότερα "Επικοδομητικός διάλογος δύο πιτσιρικάδων! :)"
Related Posts with Thumbnails