Τετάρτη 9 Αυγούστου 2017

Πέθανε η Αρλέτα! Σε ηλικία 72 ετών






 Την τελευταία της πνοή, σε ηλικία 72 ετών, άφησε  η γνωστή τραγουδοποιός Αρλέτα, αφήνοντας -με τη φωνή της- ανεξίτηλο το σημάδι της στο ελληνικό τραγούδι του Νέου Κύματος και των μπουάτ.

Η Αρλέτα νοσηλευόταν τους τελευταίους μήνες στην εντατική του νοσοκομείου «Αγία Όλγα», καθώς είχε υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο παράλληλα με έμφραγμα.

«Ήδη έχω κερδίσει τρεις φορές τον "κύριο" που λέγεται θάνατος. Τι να πω, νομίζω ότι μάλλον έχουν σωθεί οι φορές μου. Το ότι ζω αυτή τη στιγμή μάλλον είναι θαύμα», είχε πει η ίδια σε συνέντευξή της τον Νοέμβριο του 2016.

Το πραγματικό της όνομα ήταν Αργυρώ - Νικολέτα Τσάπρα, αλλά από μικρή όλοι την φώναζαν «Αρλέτα». Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 3 Μαρτίου του 1945 και μεγάλωσε στο «τρίγωνο του θανάτου», όπως χαρακτηρίζει η ίδια την περιοχή Μεταξουργείο, Εξάρχεια, Κυψέλη.

Το τραγούδι μπήκε από πολύ νωρίς στη ζωή της, καθώς από παιδί έμαθε να τραγουδά από τον πατέρα της, ο οποίος μπορεί να ήταν ιατρός στο επάγγελμα, αλλά ήταν και εξαιρετικός τραγουδιστής. Τα μοναδικά ερεθίσματα ήταν ένα ραδιόφωνο που έπαιζε οπερέτες και τα δημοτικά τραγούδια που άκουγε στο χωριό από όπου καταγόταν, τη Λιβαδειά Ορχομενού.

Πριν ακόμα τελειώσει το γυμνάσιο, έδωσε εξετάσεις για τη Σχολή Καλών Τεχνών. Είχε την τύχη τότε να γνωρίσει μεγάλες προσωπικότητες και να διδαχτεί πολλά από δασκάλους σαν τον Μόραλη, τον Σαραφιανό και τον Πρεβελάκη, προσωπικότητες που σημάδεψαν και χάραξαν βαθιά τον χαρακτήρα και τις ιδέες της.

Όταν ακόμα ήταν πρωτοετής, συναντήθηκε για πρώτη φορά με τον Γιώργο Παπαστεφάνου σε μια εκδρομή, όπου την άκουσε να τραγουδά το «Άξιον Εστί». Ενθουσιάστηκε και την ρώτησε αν ήθελε να κάνει δίσκο. Κάπως έτσι και χωρίς να ρωτήσει κανέναν έκανε τον πρώτο της μεγάλο δίσκο που είχε τίτλο «Τραγουδά η Αρλέτα».

Λογοκρίθηκε έντονα από τη χούντα και σταμάτησε να τραγουδά. Τρία χρόνια αργότερα, δέχτηκε ένα τηλεφώνημα εκ μέρους του Ζορζ Μουστακί. Πήγε στις Σπέτσες στο σπίτι της Ναταλίας Μελά, που ήταν φίλη με τον Μουστακί και την κάλεσε να τραγουδήσει στο Bobino, στο Παρίσι.


Παρόλο που την κέρδισε το τραγούδι, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη ζωγραφική. Είχε κάνει δύο εκθέσεις, ενώ είχε σχεδιάσει όλα τα εξώφυλλα για τους δίσκους της. Επίσης, η καλλιτεχνική της φλέβα φάνηκε και μέσα από τη γραφή της. Το ’97 κυκλοφόρησε το βιβλίο «Από πού πάνε για την άνοιξη;», με ποιητικά και πεζά κείμενα, αλλά και με δικά της σχέδια.

Στα πρώτα της δισκογραφικά βήματα συνεργάστηκε με αρκετούς γνωστούς συνθέτες, όπως οι Γιάννης Σπανός,  Μάνος Χατζιδάκις, Μίκης Θεοδωράκης, συμμετέχοντας στο λεγόμενο Νέο Κύμα της ελληνικής μουσικής. Στο ενεργητικό της υπάρχουν πολλά επιτυχημένα μουσικά κομμάτια, αλλά τρία έγιναν «σουξέ»: το «Μια φορά θυμάμαι», η «Σερενάτα», και το «Μπαρ το Ναυάγιο». Η συνεργασία που ξεχώρισε στη ζωή της ήταν αυτή με τον Λάκη Παπαδόπουλο, ο οποίος ήταν και η αιτία που παρέμεινε στον χώρο του τραγουδιού. Μαζί έκαναν δύο δίσκους που αγαπήθηκαν ιδιαίτερα.

«Η συνεργασία μας ξεκίνησε από τον Λάκη. Ο ίδιος ήθελε να συνεργαστεί μαζί μου και τον ευχαριστώ πάρα πολύ γι’ αυτό, εκ των υστέρων. Ζήτησε από τον διευθυντή της Λύρα, τον Αλέξανδρο Πατσιφά, να συνεργαστεί μαζί μου, αλλά εκείνος του είπε “άστην αυτήν παιδάκι μου, είναι τρελή, δεν θέλει να συνεργαστεί με κανέναν”. Παρόλα αυτά, ο Λάκης το θεώρησε αυτό προσόν, και επέμενε και ήρθε στο σπίτι μου και μου ζήτησε να μου παίξει τρία τραγούδια. Μου άρεσαν πολύ αυτές οι μπαλάντες, που μου έπαιξε (ήξερε, φυσικά, τι να μου παίξει!), και καθίσαμε και δουλέψαμε και, τελικά, αντί για τρία τραγούδια, κάναμε δύο ολόκληρους δίσκους μαζί. Δύο πολύ καλούς δίσκους, μπορώ να πω. Αυτή ήταν η αρχή της συνεργασίας μας. Πέρα από το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του, ο Λάκης έχει και άλλο ένα πολύ σημαντικό για μένα στοιχείο: δεν είναι δήθεν, γι’ αυτό και μου έγινε αμέσως συμπαθής. Γι’ αυτό μου άρεσε πολύ τότε και συνεχίζει να μου αρέσει και σήμερα», είχε αναφέρει η Αρλέτα σε συνέντευξή της στη «Ναυτεμπορική»

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails