Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2012

Λάβα εναντίον πάγου: Ένα ενδιαφέρον πείραμα [VIDEO]


Ερευνητές στο πανεπιστήμιο Syracuse της Νέας Υόρκης έριξαν τεχνητή λάβα με θερμοκρασία 1371 βαθμών Κελσίου σε ένα μεγάλο κομμάτι πάγου πάχους περίπου 2 μέτρων.

 Το αποτέλεσμα είναι άκρως εντυπωσιακό!

Δείτε το video!




Διαβάστε περισσότερα "Λάβα εναντίον πάγου: Ένα ενδιαφέρον πείραμα [VIDEO]"

Τι θα γινόταν αν ο Έλγιν είχε πάει σε άλλα μέρη του κόσμου;

Τι θα είχε συμβεί άραγε αν ο Έλγιν δεν είχε επισκεφτεί την Αθήνα, αλλά είχε βρεθεί σε άλλα μέρη του κόσμου; Την απάντηση δίνει μια άκρως πρωτότυπη καμπάνια που υπογράφουν οι δημιουργοί της εικόνας με την Καρυάτιδα που ζητά να επιστρέψει στην πατρίδα της.

Με μία σειρά φωτογραφιών από τις καταστροφές που θα μπορούσε να είχε προκαλέσει ο λόρδος Έλγιν σε άλλα σημαντικά μνημεία του κόσμου, ο Άρης Καλογερόπουλος που βρίσκεται πίσω από το «I am Greek and i wanna go home» παραθέτει στο τέλος μία φωτογραφία του Παρθενώνα, σημειώνοντας πως ο Έλγιν όμως πήγε στην Αθήνα.

Μέσα από αυτές τις φωτογραφίες επιχειρείται να αναδειχθεί μέσα από έναν ακόμα τρόπο η καταστροφή που προκάλεσε ο Έλγιν στο μνημείο, κάτι που επιτυγχάνεται μέσα από τη σύγκριση με καταστροφές που θα μπορούσε να έχει προκαλέσει σε άλλα σημαντικά σύμβολα και μνημεία από όλο τον κόσμο.

Υπενθυμίζεται ότι ο λόρδος Έλγιν ως πρεσβευτής της Βρετανίας στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και υπό μη σαφείς συνθήκες νομιμότητας «ακρωτηρίασε» τον Παρθενώνα και αφαίρεσε το 65% των αριστουργημάτων του, που βρίσκονται και εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο.

Η εκστρατεία αυτή εντάσσεται στην προσπάθεια του Άρη Καλογερόπουλου και του Αλέξη Μανθεάκη για επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα.


 
Πηγή
Διαβάστε περισσότερα "Τι θα γινόταν αν ο Έλγιν είχε πάει σε άλλα μέρη του κόσμου;"

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Τι είναι το Σάντουιτς;


γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

Τι είναι το Σάντουιτς;

Μη βιαστείτε να απαντήσετε ότι πρόκειται, μόνο, για ένα είδος πρόχειρου φαγητού. Εδώ και αιώνες το Sandwich είναι μια πανέμορφη ιστορική πόλη στη ΝΑ Αγγλία (Κεντ) με πληθυσμό 6800 πολίτες. Ο τέταρτος κόμης του Σάντουιτς, ο Τζον Μόνταγκιου (1718-1792) είχε διατελέσει ως υπουργός Ναυτικών και έμεινε στην Ιστορία ως ο πρώτος άνθρωπος, που “επινόησε” και έδωσε το όνομα του στο συγκεκριμένο είδος φαγητού.

Ο Κόμης δεν έχει χρόνο για να φάει...

Η ιστορία της λέξης ξεκινά, από τη στιγμή που ο κόμης του Σάντουιτς δεν ήθελε να λερώσει τα χέρια του και έδωσε εντολή στον υπηρέτη του να βάλει ένα κομμάτι κρέας ανάμεσα σε δύο φέτες ψωμί. Οι “κακεντρεχείς” υποστηρίζουν ότι ο Κόμης ήταν μανιώδης χαρτοπαίκτης και δεν άφηνε ούτε στιγμή την τράπουλα ακόμα και για το φαγητό. Αρχικά, οι συμπαίκτες του ζήτησαν και αυτοί να τρώνε “ το ίδιο με τον σάντουιτς” και στη συνέχεια καθιερώθηκε ως μόδα όχι μόνο μέσα στις χαρτοπαιχτικές λέσχες, αλλά και έξω από αυτές. Πάντως, κατά μία άλλη εκδοχή αρκετά πιο “σεμνότυφη” ο Κόμης του Σάντουιτς δεν ήταν χαρτοπαίχτης, αλλά εργασιομανής και έτρωγε έτσι, γιατί δεν ήθελε να χάνει χρόνο από την εργασία του.

Πηγή
Διαβάστε περισσότερα "Τι είναι το Σάντουιτς;"

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

Φωτογραφική μηχανή της Nikon με Android


Η Nikon παρουσίασε την “έξυπνη φωτογραφική μηχανή”, την πρώτη της Android φωτογραφική μηχανή, με την κωδική ονομασία Coolpix S800c.



Φωτογραφική μηχανή της Nikon με AndroidΗ Nikon "ενώνει" ένα λειτουργικό σύστημα για φορητές συσκευές μέσα σε μια φωτογραφική μηχανή.

Όταν η είναι απενεργοποιημένη, πατώντας το κουμπί της ενεργοποίησης ο χρήστης μεταφέρεται στη λειτουργία λήψης φωτογραφιών, ενώ μπορεί να μεταφερθεί στο μενου του Android αυτόματα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ή απευθείας πατώντας το κεντρικό κουμπί. Η χωρητικότητα της μπαταρίας της είναι 1.050mAh και "δε μετρίεται σε ώρες", αλλά σε αριθμό φωτογραφιών που μπορεί να τραβήξει, ο οποίος φτάνει τις 140 φωτογραφίες.

Η S800c διαθέτει 16megapixel, δυνατότητες WiFi και καθώς ενσωματώνει το λειτουργικό σύστημα του Android 2.3 Gingerbread, μπορεί να συνδεθεί πλήρως με το κατάστημα εφαρμογών Google Play. Ακόμη διαθέτει 10x οπτικό ζουμ με αισθητήρα CMOS, οθόνη 3.5” ινστών τεχνολογίας OLED και ανάλυσης 854 x 480 pixel, ενσωματωμένο δέκτη GPS και δυνατότητα εγγραφής video υψηλής ανάλυσης 1080p. Η μη ύπαρξη δικτύου WiFi δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα καθώς η S800c μπορεί να συνδεθεί στο Internet μέσω tethering από κάποια φορητή συσκευή smartphone ή tablet.

Θα είναι διαθέσιμη από Σεπτέμβριο με την τιμή στα $349.95 δολάρια.

Διαβάστε περισσότερα "Φωτογραφική μηχανή της Nikon με Android"

Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Πέθανε ο Νιλ Άρμστρονγκ, ο πρώτος που πάτησε στο φεγγάρι

Πέθανε ο Νιλ Άρμστρονγκ, ο πρώτος που πάτησε στο φεγγάρι
Πέθανε ο Νιλ Άρμστρονγκ, ο πρώτος άνθρωπος που στις 20 Ιουλίου του 1969, πάτησε το πόδι του στο φεγγάρι με την αποστολή του Apollo 11.
Ο Νιλ Άρμστρονγκ αντιμετώπιζε καρδιακά προβλήματα και είχε υποβληθεί σε τετραπλό μπαιπάς στις 7 Αυγούστου, δύο ημέρες μετά την συμπλήρωση των 82 του χρόνων.

Μία μέρα πριν, στις 6 Αυγούστου, μια ιατρική εξέταση είχε δείξει μερική απόφραξη των αρτηριών που μεταφέρουν το αίμα προς την καρδιά.
Στην ιστορία θα μείνουν τα λόγια του "Είναι ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, αλλά ένα γιγάντιο άλμα για την ανθρωπότητα".

Ο Νιλ Ώλντεν Άρμστρονγκ (Neil Alden Armstrong) ήταν Αμερικανός αστροναύτης, πιλότος και καθηγητής πανεπιστημίου, ο πρώτος άνθρωπος που πάτησε στη Σελήνη. Γεννήθηκε στις 5 Αυγούστου 1930 κοντά στο Wapakoneta του Οχάιο.

Χειριστής αεροσκάφους στην αεροπορία ναυτικού (1949 – 1952), συμμετείχε στον πόλεμο της Κορέας, πετώντας σε 78 αποστολές με ένα αεροπλάνο Grumman F9F-2 Panther. Αφού σπούδασε αεροναυπηγός, το 1955 μπήκε στην Εθνική Συμβουλευτική Επιτροπή Αεροναυτικής (NACA)- τη μετέπειτα NASA- κι εξελίχθηκε σε έναν από τους καλύτερους δοκιμαστές αεροσκαφών του κόσμου, πραγματοποιώντας επτά πτήσεις με ταχύτητα άνω των 5,74 Mach (6.000 χλμ./ώρα), σε ύψος άνω των 207.500 ποδών (60 χλμ.) με το πυραυλοκίνητο αεροσκάφος Χ-15.

Το 1962 επιλέχθηκε για το σώμα αστροναυτών και το 1966 ήταν κυβερνήτης της αποστολής Gemini 8, κατά την οποία πραγματοποιήθηκε η πρώτη σύνδεση δύο διαστημοπλοίων στο διάστημα. Η αποστολή παραλίγο να καταλήξει σε τραγωδία, όταν ο πύραυλος Egena με συνδεδεμένο πάνω του το Gemini άρχισε να περιστρέφεται ανεξέλεγκτα γύρω από τον εγκάρσιο άξονά του, όμως παρά τη ζάλη λόγω της περιστροφής ο Άρμστρονγκ κατάφερε με ψύχραιμους χειρισμούς να αποσυνδέσει το Gemini.

Η δεύτερη διαστημική του πτήση ως κυβερνήτη της αποστολής Apollo 11 τον έφερε στη Σελήνη, όπου στις 21 Ιουλίου, 1969 πάτησε πρώτος το πόδι του λέγοντας: «That's one small step for [a] man, one giant leap for mankind»- «Ένα μικρό βήμα για έναν άνθρωπο, ένα μεγάλο βήμα για την ανθρωπότητα».
Το 1970 διορίστηκε υπεύθυνος των αεροπορικών δραστηριοτήτων στη NASA, αλλά τον επόμενο χρόνο παραιτήθηκε για να γίνει καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι. Σε αντίθεση με τον Μπαζ Ώλντριν, δεν έκανε πολλές δημόσιες εμφανίσεις, παρά τις προσφορές που.

Μέχρι το τέλος ζούσε στο Ίντιαν Χιλλ του Οχάιο, και ένας μικρός κρατήρας κοντά στο σημείο όπου πάτησε στη Σελήνη έχει το όνομά του.

Πηγή
Διαβάστε περισσότερα "Πέθανε ο Νιλ Άρμστρονγκ, ο πρώτος που πάτησε στο φεγγάρι"

Κυριακή 26 Αυγούστου 2012

Ήλιος: Η πιο τέλεια σφαίρα στο σύμπαν

Το πιο τέλειο σφαιρικό αντικείμενο του σύμπαντος είναι ο Ήλιος, σύμφωνα με Αμερικανούς επιστήμονες, οι οποίοι, όπως υποστηρίζουν, έκαναν τις πιο ακριβείς μετρήσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Ανάλογες μετρήσεις αντιμετώπιζαν ιδιαίτερες δυσκολίες κυρίως εξαιτίας της παρεμβαλλόμενης ατμόσφαιρας της Γης.

Αυτήν τη φορά, οι μετρήσεις έγιναν από το διάστημα, πάνω από το πέπλο της γήινης ατμόσφαιρας, με τη βοήθεια του δορυφορικού Παρατηρητηρίου Ηλιακής Δυναμικής (SDΟ) της NASA, που βρίσκεται σε γεωσύγχρονη τροχιά γύρω από τον Ήλιο, τραβώντας περίπου 15.000 φωτογραφίες του άστρου μας κάθε μέρα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τζέφρι Κουν του Ινστιτούτου Αστρονομίας του πανεπιστημίου της Χαβάης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό«Science», μέτρησαν για πρώτη φορά με τόση ακρίβεια το πόσο πεπλατυσμένος είναι ο Ήλιος στην περιοχή του ισημερινού του (25% λιγότερο από τις έως τώρα εκτιμήσεις τους).

Δήλωσαν έκπληκτοι, όπως είπαν, όταν ανακάλυψαν ότι ουσιαστικά το άστρο δεν «φουσκώνει» σχεδόν καθόλου, ειδικά αν ληφθεί υπόψη πόσο μεγάλο είναι.

Η διάμετρος του Ήλιου είναι περίπου 1,4 εκατ. χιλιόμετρα, αλλά η διαφορά της διαμέτρου του στον ισημερινό (οριζόντια διάμετρος) και ανάμεσα στους δύο πόλους (κάθετη διάμετρος) είναι μόλις δέκα έως δώδεκα χιλιόμετρα, απόσταση αμελητέα για ένα τόσο μεγάλο ουράνιο σώμα. Συγκριτικά, στη Γη, ο Ισημερινός (η οριζόντια διάμετρος) είναι πιο «φουσκωμένος» κατά περίπου 43 χιλιόμετρα σε σχέση με την απόσταση ανάμεσα στους δύο πόλους.

Αν ο Ήλιος είχε τις διαστάσεις μιας μπάλας ποδοσφαίρου, η ανεπαίσθητη διόγκωσή του στην περιοχή του ισημερινού του θα ήταν μικρότερη και από το πλάτος μιας ανθρώπινης τρίχας. Παράλληλα, αν συρρικνωνόταν σε μία σφαίρα διαμέτρου ενός μέτρου, η διάμετρος του ισημερινού του θα ήταν μόλις 17 εκατομμυριοστά του μέτρου μεγαλύτερη από τη διάμετρο βορείου-νοτίου πόλου, δηλαδή του άξονα περιστροφής του.

Μόνο μία τεχνητή σφαίρα από πυρίτιο -που όμως δεν είναι φυσικό αντικείμενο- μπορεί να είναι πιο τέλεια σφαιρική.

Διαβάστε περισσότερα "Ήλιος: Η πιο τέλεια σφαίρα στο σύμπαν"

Σάββατο 25 Αυγούστου 2012

Τι Σημαίνουν Οι Αριθμοί Στην Πιστωτική Κάρτα;

Πάντα αναρωτιόμουν πως οι εταιρείες που εκδίδουν πιστωτικές κάρτες βρίσκουν τους αριθμούς που βάζουν πάνω στις κάρτες, με τυχαία επιλογή? Με γεωγραφικά κριτήρια? Με τις συνήθειες των αγορών?

Τελικά οι εταιρείες πιστωτικών καρτών έχουν συμφωνήσει σε μια ομάδα κανόνων. Ορίστε λοιπόν τι σημαίνουν οι αριθμοί.

Το πρώτο ψηφίο είναι ο Major Industry Identifier (κύρια ταυτότητα της βιομηχανίας). Προσδιορίζει την κατηγορία της οντότητας που εξέδωσε την κάρτα.

  • 1 και 2 είναι αερογραμμές
  • 3 είναι ταξίδια και διασκέδαση
  • 4 και 5 είναι τράπεζες και πιστωτικά ιδρύματα
  • 6 είναι εμπορικά και τράπεζες
  • 7 είναι πετρελαϊκές εταιρείες
  • 8 είναι τηλεπικοινωνίες
  • 9 είναι εθνική ανάθεση 

Τα πρώτα έξι ψηφία φανερώνουν το εκδότη της πιστωτικής κάρτας Issuer Identification Number (INN). Προσδιορίζει το ίδρυμα που εξέδωσε την κάρτα.
  • Visa: 4xxxxx
  • Mastercard: 51xxxx – 55xxxx
  • Discover : 6011xx , 644xxx , 65xxxx
  • Amex : 34xxxx , 37xxxx
Oι κάρτες μπορούν να αναγνωριστούν από τον αριθμό ΙΙΝ. Μια κάρτα που αρχίζει από 376211 είναι μια American Express Gold της Singapore Airlines Krisflyer. To 529962 σημαίνει ότι είναι μια προπληρωμένη MasterCard της Much-Music.

To 7o και τα ακόλουθα ψηφία χωρίς το τελευταίο είναι ο προσωπικός λογαριασμός. Αυτό δημιουργεί συνολικά ένα τρισεκατομμύριο πιθανούς συνδυασμούς.

Το τελευταίο ψηφίο είναι το ψηφίο επαλήθευσης. Χρησιμοποιείται για να επαληθευτεί η γνησιότητα της κάρτας με τον αλγόριθμο Luhn.


Διαβάστε περισσότερα "Τι Σημαίνουν Οι Αριθμοί Στην Πιστωτική Κάρτα;"

Τι συμβαίνει όταν πεθαίνεις;

Τι συμβαίνει όταν πεθαίνεις;

Όντως το σώμα μας κατά την μετάβαση αιωρείται; Πρόκειται για ανεξήγητο φαινόμενο ή όλα είναι παιχνίδια του μυαλού;

Καθημερινά βομβαρδίζεσαι από τηλεοπτικές σειρές, προγράμματα με μεταφυσικά φαινόμενα και συζητήσεις περί επιθανάτιων εμπειριών ενώ πιθανότατα κι εσύ η ίδια να είχες κάποια στιγμή στη ζωή σου περάσει μέσα από το φωτεινό λευκό τούνελ. Υπάρχει λογική εξήγηση;

Πως είναι μια επιθανάτια εμπειρία;
Η πλειονότητα των περιγραφών των ατόμων που έζησαν μια επιθανάτια εμπειρία έχουν κοινά στοιχεία.

* Οι περισσότεροι αναφέρουν πως είδαν ένα τούνελ μέσα από το οποίο έβγαινε μια λάμψη που συνεχώς τους προσέγγιζε.

* Κανένας ωστόσο, δεν ένιωσε φόβο ή διστακτικότητα.

* Στο ταξίδι τους αυτό ορισμένοι συναντήθηκαν με αγαπημένα πρόσωπα που δεν βρίσκονται πλέον στη ζωή.

* Αλλοι άκουσαν μια φωνή γλυκιά και ήρεμη να τους καλεί να πλησιάσουν προς την φωτεινή πύλη.

* Αρκετοί επίσης ένιωσαν να αιωροούνται πάνω από το σώμα τους βλέποντας τις προσπάθειες διάσωσής τους. Με λεπτομέρειες διηγούνται τις συζητήσεις των διασωστών σε τόπους τροχαίων ατυχημάτων ή τις υπερπροσπάθειες των γιατρών και νοσηλευτών πάνω από το χειρουργικό κρεβάτι για να τους επαναφέρουν στη ζωή.

* Κι όμως στην πλειονότητα τους θεωρούν πως η αυτή η μικρή γεύση της μετάβασης από τη ζωή στο θάνατο υπήρξε η πιο όμορφη εμπειρία που έχουν ζήσει και η οποία άλλαξε εκ βάθρων τον τρόπο σκέψης τους.

Υπάρχει λογική εξήγηση;
Ο Κέβιν Νέλσον, Καθηγητής νευρολογίας του Πανεπιστημίου του Κεντάκι μελέτησε τις επιθανάτιες εμπειρίες για περισσότερα από 30 χρόνια καταλήγοντας σε επιστημονικές ερμηνείες του φαινόμενου. Μια πιθανή εξήγηση μπορεί να είναι ο ύπνος και η κατάσταση ΡΕΜ στην οποία βρίσκεται κάποιος την ώρα που κοιμάται ή βρίσκεται σε κατάσταση ύπνωσης.

Σύμφωνα με τον καθηγητή κάποιοι άνθρωποι είναι περισσότερο δεκτικοί σε επιθανάτιες εμπειρίες απ' ότι άλλοι δεδομένου ότι πέφτουν πιο εύκολα σε υπνοπαράλυση, μια κατάσταση ΡΕΜ που χαρακτηρίζεται από προσωρινή παράλυση του σώματος και γρήγορη κίνηση του ματιού. Κατά την περίοδο REM, η δραστηριότητα των νευρώνων του εγκεφάλου είναι παρόμοια με εκείνη που υπάρχει τις ώρες που είμαστε ξύπνιοι και γι΄αυτό οι άνθρωποι που ξυπνούν από ύπνο REM μπορούν να θυμηθούν τα όνειρά τους.

Η επιστημονική εξήγηση για το φως στο τούνελ και τις συναντήσεις με νεκρούς
Στη μελέτη του, ο καθηγητής Nelson διαπίστωσε επίσης ότι οι περισσότεροι βίωσαν τις επιθανάτιες εμπειρίες μετά από λιποθυμία ή καρδιακό επεισόδιο. Το κοινό στοιχείο που συνδέει τις δύο περιπτώσεις είναι η προσωρινή διακοπή της ροής του αίματος προς τον εγκέφαλο κάτι που μπορεί να προκαλέσει παραισθήσεις λόγω της ελλιπούς οξυγόνωσής του.

Το φως στην άκρη του τούνελ θα μπορούσε να προέλθει από δύο διαφορετικές πηγές. Είτε το φως του χειρουργικού κρεβατιού ή λόγω της μηχανιστικής αντίδρασης του αμφιβληστροειδούς, του οποίου οι νευρώνες λόγω έλλειψης οξυγόνου σταματούν τη λειτουργία τους σχηματίζοντας έτσι την εικόνα-εντύπωση ενός σκοτεινού τούνελ που στην άκρη του υπάρχει φως.

Tην κίνηση και την έλξη στην πύλη του «Παραδείσου»
Αλλά αρκετοί από όσους έχουν βιώσει μεταθανάτιες εμπειρίες ισχυρίζονται ότι όχι μόνο έβλεπαν το τούνελ αλλά περπατούσαν μέσα σε αυτό. Πως γίνεται αυτό;

Η περιοχή του εγκεφάλου που συνδέεται με τις εξωσωματικές εμπειρίες βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην περιοχή που είναι υπεύθυνη για την αίσθηση της κίνησης. Κανονικά, η περιοχή αυτή απενεργοποιείται κατά τη διάρκεια του ύπνου REM, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις είναι δυνατό κατά τη διάρκεια της μετάβασης σε κατάσταση ύπνου REM ο εγκέφαλος να λειτουργήσει κατά τρόπο ώστε ο άνθρωπος να βιώσει την αίσθηση της κίνησης.

Aίσθημα της αιώρησης και αποκοπής ψυχής – σώματος
Τα παραπάνω εξηγούν τα «οράματα» του λευκού φωτός και του τούνελ. Τι γίνεται όμως με τις εμπειρίες της αιώρησης η της αίσθησης απώλειας ζωής;

Η εξήγηση είναι απλή. Σε πολλές περιπτώσεις κατά τη διάρκεια του ύπνου ΡΕΜ παρουσιάζεται υπνοπαράλυση. Οταν κάποιος βιώνει παράλυση ύπνου έχει την εντύπωση ότι βλέπει όραμα ή όνειρο. Αυτό εξηγεί αρκετές περιγραφές ονείρων στα οποία το άτομο βρίσκεται ξαπλωμένο και ανίκανο να κινηθεί ενώ η κατάσταση μπορεί να επιφέρει και υπναγωγικές παραισθήσεις.

Το αίσθημα της αιώρησης μπορεί επίσης να οφείλεται σε ανοξία στη δυσλειτουργία της παρεγκεφαλίδας. Η επιστημονική ομάδα ενός άλλου γιατρού του Δρ Blanke ανακάλυψε τυχαία ότιη αίσθηση της αιώρησης σχετίζεται με χημικές αντιδράσεις στον εγκέφαλο που δημιουργούν εμπειρία παραισθήσεων που γίνεται αντιληπτή ως αληθινή από τον ασθενή. Κατά τη διάρκεια εξέτασης ασθενούς που υπεβλήθη σε τεχνίτες ηλεκτρικές εκκενώσεις στον εγκέφαλο αυτή ένιωσε να αιωρείται λέγοντας στους γιατρούς πως έβλεπε το σώμα της από ψηλά. Όταν οι ηλεκτρικές εκκενώσεις σταμάτησαν είπε πως επέστρεψε στο σώμα της. Η υπερ-λειτουργία ορισμένων αισθητήρων μέσε στον εγκέφαλο δηλαδή μπορούν να προκαλέσουν τέτοια φαινόμενα.

Tο συναίσθημα της γαλήνης και της ευτυχίας
Τέλος, τα συναισθήματα της ευτυχίας θα μπορούσε να εξηγηθεί από το σύστημα ανταμοιβής και επιβράβευσης του εγκεφάλου.

Κατά τη διάρκεια μεγάλων κρίσεων, το σώμα απελευθερώνει χημικά που δημιουργούν την αίσθηση χαλάρωσης και ευεξίας.

Μια αληθινή μαρτυρία
Κατά τη διάρκεια της επιθανάτιας εμπειρίας που είχε μετά από επιπλοκή στη γέννα του πρώτου της παιδιού μια γυναίκα από τη Μεγάλη Βρετανία η Τζίλιαν συνάντησε τον νεκρό πατέρα της που είχε πεθάνει προ δύο ετών.

Όπως αναφέρει σε συνέντευξή της στη Daily Mail, ένιωσε να βγαίνει από το σώμα της και να αιωρείται πάνω από το χειρουργικό κρεβάτι βλέποντας τις υπερπροσπάθειες των γιατρών να τη σώσουν.

Στη συνέχεια πέρασε στην αίθουσα αναμονής βλέποντας τον άνδρα της εμφανώς σοκαρισμένο να τηλεφωνεί στη μητέρα της ενώ κατά τη συνάντησή με τον πατέρα της αυτός της είπε ότι θα γεννούσε αγοράκι, κάτι το οποίο ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα.

«Είπα στον πατέρα μου ότι έπρεπε να φύγω και να επιστρέψω πίσω να φροντίσω τον άνδρα μου τον Χάμις και το παιδί μου αλλά μου απάντησε ότι έπρεπε να υπάρχει κάποια σοβαρή αιτία για να μου επιτρέψει να γυρίσω πίσω. Δεν φοβόμουν καθόλου. Το μόνο που με ανησυχούσε ήταν το πώς θα καθησύχαζα τον Χάμις ότι όλα θα πήγαιναν καλά και πως θα έβρισκα τον τρόπο να επιστρέψω στο σώμα μου» λέει η Τζίλιαν που τώρα ζει μαζί με την οικογένειά της στο Sussex.

Μετά το επεισόδιο όπως λέει η ίδια επαναθεώρησε όλη τη ζωή της και από αντικοινωνικός κλειστός χαρακτήρας μεταμορφώθηκε σε κοινωνικό άτομο.

«Κάποιος που ψάχνει να βρει λογική εξήγηση απλά χάνει το στόχο. Για όσους έζησαν παρόμοιες εμπειρίες με τη δικιά μου κατανοούν ότι ήταν άκρως αληθινές και είχαν μεγάλη επίδραση στην μετέπειτα ζωή μας. Το να νιώθεις ότι αγγίζεις το θάνατο και επανέρχεσαι στη ζωή σε κάνει καλύτερο άνθρωπο. Οποιοσδήποτε μπορεί να πει ότι έζησα μια παραίσθηση αλλά για εμένα είναι πραγματικότητα» τονίζει.

Από την πλευρά του ο καθηγητής Νέλσον σημειώνει ότι δεν θέλει να ακυρώσει την πίστη των ανθρώπων για το Θεό αλλά προσπαθεί να εξηγήσει επιστημονικά τα βιώματα τους.

Αλλωστε όπως τονίζει: Ποιός μας λέει ότι όλοι αυτοί οι μηχανισμοί δεν έχουν δημιουργηθεί από το Θεό ακριβώς για να μας κάνουν να αισθανθούμε άνετα καθώς πλησιάζουμε στο θάνατο;

Διαβάστε περισσότερα "Τι συμβαίνει όταν πεθαίνεις;"

Αλβανία: Αποχαιρετώντας τα πολυβολεία του Χότζα

Η φοβία του Εμβέρ Χότζα ότι η Αλβανία θα δεχόταν επίθεση οδήγησε στην κατασκευή εκατοντάδων χιλιάδων τσιμεντένιων οχυρωματικών έργων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της χώρας. Σε ολόκληρη τη χώρα υπολογίζεται πως υπάρχουν περίπου 750.000 πολυβολεία ή αλλιώς "μπούνκερ" τα οποία υποτίθεται ότι θα προστάτευαν τα 3 εκατομμύρια των Αλβανών. Σήμερα, τα μπούνκερ έχουν άλλο ρόλο. Η νεολαία τα χρησιμοποιεί για να διοργανώσει πάρτι ή άλλα χάπενινγκ, ενώ άλλοι, πιο...πρακτικοί, παίρνουν το χάλυβα τροφοδοτώντας την οικονομική άνθηση της χώρας.

Πως πέρνουν τον πολύτιμο χάλυβα; To μπούνκερ καλύπτεται πρώτα με παλιά ελαστικά αυτοκινήτων και στη συνέχεια του βάζουν φωτιά ή τοποθετείται στο εσωτερικό του μια τσάντα με λίπασμα καλίου υψηλής ποιότητας, δημιουργώντας έτσι μια βόμβα η οποία στο τέλος εκρήγνυται.

Όπως εξηγεί ο Ντζόνι, οικοδόμος από το Μπεράτι στη κεντρική Αλβανία «Όταν το μπούνκερ εκραγεί το χτυπάμε με σφυριά για να διαπεράσουμε το χάλυβα. Μερικές φορές βγάζουμε μέχρι και 3 τόνους, ενώ το 1 κιλό πληρώνεται 15 σεντς στο σημείο συλλογής με αποτέλεσμα να βγαίνουν περίπου 300 ευρώ από το κάθε μπούνκερ. Ωστόσο κάποιες φορές χρειάζονται ως και 5 μέρες δουλειάς για να σπάσει το οχυρωματικό και το αφεντικό μου παίρνει τα περισσότερα χρήματα. Εγώ παίρνω 20-30 ευρώ το κομμάτι».

Ο Ντζόνι παρ’όλα αυτά δεν παραπονιέται καθώς η Αλβανία βιώνει μια κατασκευαστική έκρηξη τα τελευταία χρόνια και οι τιμές του χάλυβα είναι αρκετά υψηλές. Η κρίση στην Ελλάδα και την Ιταλία όπου απασχολούνται εκατοντάδες χιλιάδες Αλβανών μεταναστών δεν έχει σταθεί μέχρι τώρα ικανή να παρεμποδίσει αυτή την ανάπτυξη, η οποία ωστόσο σύμφωνα με τους ειδικούς στηρίζεται σε μια φούσκα την οποία συντηρεί μεγάλο κομμάτι της Ιταλικής μαφίας για ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

Έχοντας εργαστεί στον Πειραιά πριν από αρκετά χρόνια, βαρέθηκε να συλλαμβάνεται από την αστυνομία ως παράνομος μετανάστης με αποτέλεσμα τώρα να εργάζεται σε ένα εργοτάξιο τη μέρα και τη νύχτα να συμπληρώνει το εισόδημά του με τα χρήματα από την ...εκμετάλλευση των οχηρωματικών έργων. Με τα χρήματα αυτά έχει ανακαινίσει το διαμέρισμα του και έχει εξασφαλίσει ένα καλό σχολείο για τα παιδιά του.

Τα μπούνκερ είναι παντού. Στις πόλεις, σε αυλές, δίπλα σε σπίτια, σε κοιμητήρια και παιδικές χαρές, από τις κορυφές των βουνών μέχρι μισοβυθισμένες στη θάλασσα. Σε μία διαδρομή 20 μιλίων από τα Τίρανα μέχρι το Δυρράχιο θα μετρήσει κανείς εύκολα μερικές δεκάδες.

Κατασκευάστηκαν στην διάρκεια της δικτατορίας του Ενβέρ Χότζα από το 1944 μέχρι και το θάνατό του το 1985, υπό τον φόβο μιας έξωθεν εισβολής. «Ήταν παρανοϊκός», λέει η Ιζάρα, «πίστευε πως όλοι ήθελαν να εισβάλουν στην Αλβανία. Λίγο μετά τον πόλεμο ήταν δεμένος με τη Γιουγκοσλαβία, αλλά γρήγορα έπεσε έξω με το στρατηγό Τίτο και για περίπου δώδεκα χρόνια συμμάχησε με την Σοβιετική Ένωση. Αφού απογοητεύτηκε από αυτή στα μετα-σταλινικά χρόνια στράφηκε προς την Κίνα. Βλέποντας παντού εχθρούς γρήγορα δημιούργησε μια πολεμική βιομηχανία στη χώρα και έχτισε τα μπούνκερ».

Όπως αναφέρει γελώντας η Ιζάρα «Τώρα τα χρησιμοποιούμε συχνά για να χάσουμε την παρθενιά μας».

Είναι αλήθεια πως για χρόνια κανείς δεν άγγιζε τα μπούνκερ του Χότζα, μέχρι που οι Σέρβοι άρχισαν να βομβαρδίζουν το Κοσσυφοπέδιο το 1999, όπου ενώ ήταν φτιαγμένα για να αντέχουν μέχρι και πυρηνική καταστροφή άρχισαν να καταρρέουν σαν να ήταν από πηλό. Τότε κατάλαβαν πως όλη η δύναμη του κομμουνισμού ήταν μια απάτη.

Πλέον αρκετοί πιστεύουν πως τα μπούνκερ θα πρέπει να καταστραφούν ολοσχερώς, για να αποδείξουν ότι η Αλβανία γύρισε αμετάκλητα τη πλάτη της στο κομμουνισμό. Όπως λένε οι ίδιοι «Όσο ζούμε έναν κομμουνιστικά διαμορφωμένο χώρο, το πνεύμα του Χότζα θα συνεχίσει να βασιλεύει εδώ».

Πηγή: Gazeta Wyborcza

Επιμέλεια: Γρηγόρης Καυκιάς

Διαβάστε περισσότερα "Αλβανία: Αποχαιρετώντας τα πολυβολεία του Χότζα"

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

Ότι και να πει έχει δίκιο...


· Σε όσους είναι άνω των 25 και διαβάζουν Χάρι Πότερ. Θα το πω μια
φορά: ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ! Την άλλη φορά που θα διαβάσεις Χάρι Πότερ,
φόρα κι αυτό το καπελάκι που 'χει μια προπέλα πάνω. Στα 25 σου δε
διαβάζεις Χάρι Πότερ. Στα 25 σου κάθεσαι στο τρένο και αναρωτιέσαι τι
σκατά απέγινε η ζωή σου μαζί με μας τους υπόλοιπους.

· Στους πιτσιρικάδες με κοντό μαλλί και κοτσιδάκι πίσω στο σβέρκο.
Απλά: για τα σκουπίδια! Εκτός κι αν είσαι Ιταλός ποδοσφαιριστής ή
μαθητευόμενος Ιππότης Τζεντάι. Τότε ΟΚ.

· Σε όσους δεν έχουν λεφτά να κωλοφτιάξουν αμάξι αλλά παρόλα αυτά
προσπαθούν. Είναι που είναι αυτή η ασχολία για τον πούτσο. Τουλάχιστον
κάντο σε αμάξι που να αξίζει την αναβάθμιση. Αν σ' αφήναμε, εσύ θα
'βαζες ζάντες και στην τοστιέρα σου! Ή κάνεις κάτι ολοκληρωμένα ή δεν
το κάνεις καθόλου. Και όχι, το Σταρλετάκι των 900 κυβικών της μαμάς με
τα μπλε φωτάκια στα μπεκ των υαλοκαθαριστήρων ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΩΛΟΦΤΙΑΓΜΕΝΟ!

· Σε όσους δεν ξεκολλάνε το διάφανο αυτοκολλητάκι απ' την οθόνη
καινούργιου κινητού. Αν ο κατασκευαστής δεν ήθελε να το βγάλεις, το
αυτοκόλλητο δε θα είχε αυτή την ακρούλα που εξέχει λίγο! Στην ίδια
κατηγορία ανήκουν αυτοί που δεν βγάζουν τελείως το χρυσόχαρτο απ' το
βούτυρο. Δεν είναι δεύτερο προστατευτικό καπάκι! Είναι μια αηδία που
όσο την κρατάς, τόσο πασαλείφεται με βούτυρο και μου κόβει την όρεξη!

· Στους χορτοφάγους. Δε μιλάω για τα 5-10 άτομα που τους λείπει το
τάδε ένζυμο. Μιλάω για τους κλασικούς <<μπλιαξ πως το τρώτε αυτό αφού
κάποτε ήταν ζωντανό κι εγώ είμαι ευαίσθητος και τρώω μόνο κορμούς
δέντρων>>. Λύστε μου 3 απορίες: 1) Γιατί το 95% των χορτοφάγων είναι
γυναίκες; 2) Που ήταν όλοι οι χορτοφάγοι στην Κατοχή; και 3) Δίπλα απ'
τους κοπτήρες έχουμε κάτι μυτερά δοντάκια, τους κυνόδοντες. Γιατί
άραγε;

· Στους περιπτεράδες που σου σπρώχνουν το χέρι με τα ρέστα προς τα
κάτω. Έχω δάχτυλα. Και ξέρω πώς να τα κλείνω. Δε θα μου πέσει τίποτα!
ΟΚ;!;!;

· Σε όσους είδαν το Βασικό Ένστικτο επειδή ακούσαν ότι φαίνεται το
μουνί της Σάρον Στόουν. Είδες μιάμιση ώρα παπαρο-ταινία με υπόθεση
μπετό για να δεις ένα μουνί για 1/8 του δευτερολέπτου. Ωραίος! Δεν
ξέρω αν το ξέρεις, αλλά υπάρχουν κάτι ταινίες που είναι ανάποδα! 1/8
του δευτερολέπτου υπόθεση και μιάμιση ώρα μουνί! Μεγάλο μουνί, μικρό
μουνί, ξυρισμένο μουνί, μουνί πάνω σε μουνί... Ψάξτο.

· Στους σουβλατζίδες που σου δίνουν το τελευταίο κομμάτι γύρο
κοτόπουλο που έχει μείνει. Δεν είναι γύρος. Είναι μια πίτα με ένα
ΟΛΟΚΛΗΡΟ κοτόπουλο μέσα! Και είναι και σα βραστό. Φάτο εσύ!

· Στις διαφημίσεις που δεν έχουν καμία σχέση με το προϊόν που
διαφημίζουν. Τρεις λαγοί κάθονται πάνω σ' ένα φράχτη και ένας πάει
σπίτι και κόβει τις φλέβες του!... Πιες Μίλκο! Έλεοοοοοος!!!

· Στις τύπισσες που έχουν μία ή περισσότερες παύλες μέσα στο
ονοματεπώνυμο τους.Μαρία-Λουίζα Αντωνίου-Μιχαλακοπούλου, σου 'χω νέα:
Τα δέκα επίθετα δε σε κάνουν φεμινίστρια. Φεμινίστρια είναι αυτή που
ευνουχίζει τον άντρα της μες στο σινεμά με ένα καπάκι κόκα κόλας
επειδή δεν ήθελε τη Ντόρα για δήμαρχο. Προσπάθησε περισσότερο.

· Στους τύπους με μικρά δόντια και μεγάλα ούλα. Ναι, το είπα! Μη μου
το παίζετε άγιοι. Όλοι το 'χετε σκεφτεί!

· Σε όσους έχουν hands-free και μιλάνε κρατώντας το κινητό στο ύψος
του στήθους με το ένα χέρι και το μικρόφωνο του hands free κοντά στο
στόμα με το άλλο χέρι. Για να καταλάβω: μέχρι χθες χρησιμοποιούσες ένα
μόνο χέρι για να μιλάς στο κινητό. Οπότε παίρνεις hands free για να μη
χρησιμοποιείς κανένα. Και τελικά καταλήγεις να χρησιμοποιείς και τα
δύο. ΟΚ. Λογικό. Πάω μισό λεπτό να ξεράσω αίμα κι έρχομαι.

· Στις σκυλούδες που ακούνε Χατζηγιάννη και το θεωρούν ροκ ξεκάρφωμα.
Α, ναι! Κι ο Κοργιαλάς είναι γκοθάς, σωστά; Δεν ξεγελάς κανέναν Γωγώ,
Φωφώ, Ζωζώ. Λυπάμαι.

· Στους ναζί του καναπέ. Φίλε. Μένεις στην Ελλάδα και έχουμε 2007. Ο
πληθυσμός των Εβραίων είναι... ένας: Ο Τέρενς Κουίκ. Είσαι φλώρος! Γι'
αυτό βγάλε τη σβάστικα από φόντο στο κινητό σου και βρες άλλο τρόπο να
εντυπωσιάσεις τη μεταλού γκόμενα που θέλεις να ρίξεις.

· Σ' αυτούς που το τηλεκοντρόλ το λένε <<κομπιούτερ>>. Το κομπιούτερ
είναι ή ο υπολογιστής ή το κομπιουτεράκι τσέπης ή αυτό που έχουνε στη
ΝΑΣΑ και πιάνει 3 δωμάτια. Αν αλλάζεις κανάλι με ένα απ' τα παραπάνω,
πες μου κι εμένα πώς το κάνεις.

· Σε όσους τρώνε κους κους. Κοίτα. Καταλαβαίνω ότι σ' αρέσει η λέξη
κους κους. Και ξερώ ότι αν μπορούσες, θα αποκαλούσες κους κους ΟΛΑ τα
φαγητά. Άκου τι γίνεται όμως. Πρώτον: ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΙΣΙΟ! Οι κόκκοι του
είναι πολύ χοντροί για να τους καταπιείς και πολύ ψιλοί για να τους
μασήσεις. Και δεύτερον: Δε λέγεται κους κους. Λέγεται ΠΛΗΓΟΥΡΙ!
Ξενέρωσες;

· Σε όσους έχουν στο αμάξι μούφα ηχοσύστημα και παρόλα αυτά το παίζουν
στη διαπασών. Τα μαμίσια ηχεία που έχεις φτιαχτήκαν για να παίζουν
Μελωδία FM, όχι σαϊκεντέλικ! Από μια ένταση και πάνω ψαλιδίζουν τον
ήχο, οπότε ούτε εσύ ακούς τίποτα, ούτε εμείς. Δε σπας αυτιά, σπας
αρχίδια! Χαμήλωσέ το.

· Στους τύπους που λένε ότι δεν τους αρέσουν οι πατάτες τηγανιτές
ή/και η σοκολάτα.Πω πω φίλε είσαι πολύ ξεχωριστός τελικά! Όχι,
αλήθεια, διαφέρεις! Οπότε, αν παγιδευτούμε ποτέ οι δυο μας σε ένα
ερημονήσι και μετά από 3 μήνες ασιτίας βρούμε ένα σεντούκι και το
σεντούκι έχει μέσα ένα πιάτο πατάτες τηγανιτές κι ένα πιάτο σκατά,
ξέρω από τώρα πώς θα τα μοιράσω. Να 'σαι καλά!

· Σ' αυτούς που αντί για <<καρτούν>> ή <<παιδικά>> λένε <<μίκι μάους>>.
Όποιον ξανακούσω να λέει <<ο μικρός βλέπει μίκι μάους>> ή <<Σάββατο πρωί
το Σταρ βάζει μίκι μάους>> και είναι κάτω των 70, οπότε ΞΕΡΕΙ ότι
βγήκαν κι άλλα καρτούν μετά το Μίκι Μάους, θα τον καρφώσω στο μήλο του
Αδάμ με μπετόβεργα!

· Στους παπάρες που τους ζητάς να σε βγάλουν μια φωτογραφία και σε
κοιτάνε σα να τους ζήτησες να εξουδετερώσουν βόμβα. <<Ποιο
πατάαααωωωωωωωωω;>>. Πατάς το κουμπί που δεν έχει αλλάξει ΠΟΤΕ θέση από
τότε που εφευρέθηκε η φωτογραφία! ΠΑΝΩ ΔΕΞΙΑ! Άχρηστε! Να αγοράζεις
κινητό με 3 κάμερες πάνω ξέρεις όμως. Μπούρτζο μαλάκα στρουγκανόβλαχε!

· Σε όσους ψάχνουν τα κανάλια ένα-ένα και χρησιμοποιούν τα κουμπιά με
τα νούμερα αντί για το πάνω-κάτω. Κλασική μάνα μου: 1, 12, 2, 23, 3,
34, 4... Οπότε κάθομαι εγώ δίπλα και βλέπω: ΕΤ1, Extra 3, ET2, Τηλεφώς,
Mega, Blue Sky, ΑΝΤ1, TV Magic... ΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!

· Στους κωλο-σπασίκλες που πέρασαν πρώτοι Ιατρική και λένε ότι δε
διάβαζαν συνέχεια. Κλασικά, συνέντευξη στις ειδήσεις: <<Διάβαζα, αλλά
έβγαινα κι έξω.>>. Ναι, έβγαινες. Έβγαινες απ' το δωμάτιο να δώσεις στη
μάνα σου τον κουβά με τα σκατά για να στον αδειάσει.

· Στους μπαϊσέξουαλ. Στρέιτ εντάξει. Γκέι εντάξει. Αλλά μπάι όχι! Δεν
είσαι αναποφάσιστος, είσαι πλεονέκτης και ποζεράς. Διάλεξε τρύπα και
μείνε σ' αυτή! Αλλιώς άντε γαμήσου. Ή άντε γάμα. Δεν ξέρω,
μπερδεύτηκα.

· Στους φίλους που κάνουν <<δικιά τους>> περίπλοκη χειραψία. Δεν έχουμε
1992! Ο Tupac πέθανε, ο Biggie πέθανε κι εσύ είσαι λευκός! Δεν έχεις
καμιά σύνδεση μ' αυτήν την κουλτούρα. Είναι σα να βγαίνεις έξω
ντυμένος πειρατής. ΑΑΑΡΡΡ!

· Στις διαφημίσεις που δε μας λένε τι διαφημίζουν. Κλασικά: μαύρο
φόντο με μεγάλα άσπρα γράμματα που έρχονται προς την οθόνη αργά-αργά
και λένε μια πανηλίθια ατάκα του στυλ: <<Ποιος έρχεται στον Άλφα;>> ή
<<Που θα πας βόλτα;>> και από πίσω ένα τεράστιο ερωτηματικό και μετά η
διαφήμιση τελειώνει! ΟΚ! Με κέρδισες! Τώρα πάω να βάλω ορό και
καθετήρα, και θα κάτσω εδώ για ένα μήνα μέχρι να μάθω την απάντηση! Να
'σαι σίγουρος, ιδιοφυία του μάρκετινγκ.

· Σ' αυτούς που κόβουν το βούτυρο κάθετα και δεν το ξύνουν παράλληλα
στην επιφάνεια. Δεν είναι παγωτό. Είναι βούτυρο! Κι εσύ είσαι
σιχαμένος.

· Στους μαλάκες που βάζουν <<προσωπικό>> ύφος στον αυτόματο τηλεφωνητή
τους. Δε φτάνει που τσαντίζομαι επειδή είχα κάτι σημαντικό να σου πω
και τώρα πρέπει να αφήσω μήνυμα! Πρέπει να κάτσω να ακούσω και την
<<πρωτότυπη>> κρυάδα που σκέφτηκες περήφανα χθες που σκουπιζόσουνα, ή το
ηλίθιο φλωρο-τράγουδο που νομίζεις ότι είναι ροκιά επειδή στο είπε ο
Τσαουσόπουλος, ή ακόμα χειρότερα, το δίχρονο κωλόπαιδο σου να μου λέει
να <<θεθέθω νηνήμιμα>> γιατί είναι καθυστερημένο και γεννήθηκε χωρίς
νωτιαίο μυελό. Το ξέρω ότι δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις, αλλά
μη μας το τριβείς και στη μούρη!

· Σ' αυτόν που σκέφτηκε τη λευκή σοκολάτα Break με τις σταφίδες.
Μπράβο φίλε! Διάβασες τη σκέψη μας. Τόσα χρόνια, όλοι αυτό θέλαμε μες
στη σοκολάτα μας: ΦΡΟΥΤΑ!

· Στους τύπους που κάνουν μηνύσεις για ψυχική οδύνη. Ξαφνικά γεμίσαμε
από <<Αλέξης Κούγιας>> wannabes! Δεν γουστάρεις κάτι που σου συνέβη και
δεν έχεις να προσάψεις τίποτα σε κανέναν; Τσουπ! Ψυχική οδύνη! Επειδή
οι γονείς σου ήταν κλασικοί Έλληνες μαλάκες και σου έκαναν όλα τα
χατίρια, δε σημαίνει θα κάνουμε το ίδιο κι εμείς! Είσαι ενήλικας.
Φτύσε επιτέλους το μαστάρι της μάνας σου και μάθε να δέχεσαι καμιά
προσβολή που και που. Κατά 99% την αξίζεις. (ΥΓ: σε παρακαλώ, μη μου
κάνεις μήνυση!)

· Σε όσους σηκώνουν το γιακά του Λακόστ. Ο μόνος που το 'κανε πριν
γίνει μόδα ήταν ο Κόμης Δράκουλας και όλοι ξέρουμε πως κατέληξε αυτή η
ιστορία...

· Στους φανατικούς μη-καπνιστές. Ναι, βρωμάει, όλοι το ξέρουμε. Αν
πιστεύεις όμως ότι θα πεθάνεις από <<παθητική>> έκθεση σε καπνό, κοίτα
λίγο καλύτερα τον κόσμο που ζεις και βγάλε το σκασμό! Πλέον υπάρχουν
και μαλάκες που κάνουν ότι βήχουν δίπλα σε καπνιστές στην πλατεία
Ομονοίας! ΟΚ! Μισό λεπτό να το σβήσω μέσα σ' αυτήν την κουράδα άστεγου
εδώ δίπλα. Αρκετά χάλασε το τσιγάρο μου την ευαίσθητη φυσική ισορροπία
του κέντρου της Αθήνας.

· Σ' αυτούς που σου περιγράφουν κάθε τηλεφωνική συνομιλία που έχουν,
κάνοντας το ακουστικό με το χέρι τους. Η κλασική μαλακία με τον
αντίχειρα και το μικρό δαχτυλάκι. Λες και αποφοίτησαν από σχολή μίμων
του Μαρσέλ Μαρσό! Και μάλιστα όταν λένε ότι το 'κλεισαν, κατεβάζουν
και το χέρι τους! Ξέρουμε πως λειτουργεί το τηλέφωνο!

· Στις γκόμενες που φοράνε κολλητό παντελόνι με κιλότα από μέσα, αντί
για στριγκ. Βρε καλή μου. Βρε χρυσή μου. Μια χαρά κώλο έχεις. ΓΙΑΤΙ
μας αναγκάζεις να βλέπουμε ένα πράμα που ξέχει δεξιά και αριστερά απ'
τα δυο λάστιχα του περιοδόβρακου;

· Σε όσους δεν πετάνε τίποτα. Ποτέ. Όταν συγυρίζεις το γραφείο σου και
δεν πετάς σαβούρα, κι απλά της αλλάζεις θέση, είσαι ψυχωτικός!
Υπάρχουν πράγματα που αντικειμενικά είναι άχρηστα. Ο τσαλακωμένος
έλεγχος της 2ας δημοτικού που στοιχειώνει τα συρτάρια σου εδώ και 28
χρόνια ΔΕ ΘΑ ΣΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΠΟΤΕ! Πέτα τον! Πέτα τον! Πέτα τον! Πέτα
τον! Πέτα τον! Πέτα τον! Πέτα τον!

· Στα ζευγάρια που στέλνουν ευχετήριες κάρτες με φωτογραφίες των
παιδιών τους.Φωτογραφίες που ποτέ δε ζήτησα και ποτέ δεν κρατάω. Και
από πίσω γράφουν και πληροφορίες: <<Η Νεκταρία έκλεισε τα 8 φέτος>>.
Στον πούτσο μου λουλούδια και γύρω γύρω μέλισσες! Δε με νοιάζει πόσο
είναι η Νεκταρία! Βυζιά έβγαλε; Όταν μου στείλεις τα βυζιά της
Νεκταρίας, θα 'χω καλά Χριστούγεννα ΚΑΙ καλή χρονιά!

· Στους δισεκατομμυριούχους που γυρνάνε τον κόσμο με αερόστατα. Τι
σκατά; 1850 έχουμε; Πάρε το αεροπλάνο όπως όλος ο κόσμος, μαλάκα
αλαζόνα! Κανείς δε νοιάζεται για έναν πλούσιο κατακαργιόλη που
βαριέται τη ζωή του! Ελπίζω στο επόμενο ταξίδι να σου χτυπήσει το
αερόστατο κεραυνός! Και να γυρνάει στον αέρα σα σκασμένο μπαλόνι
κάνοντας <<ΠΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡ!>>. Να ένα διαφημιστικό stunt που θα κάτσω να δω!

· Στις γκόμενες που βάζουν σκούρο lip-liner. Μακράν η χειρότερη
μαλακία που έχει βγάλει ο κόσμος της μόδας. Κοπελιά, μπορεί να το
θεωρείς σέξι, αλλά κάνει τα χείλη σου να μοιάζουν με κωλοτρυπίδα!
Ειδικά όταν τα σουφρώσεις και λίγο, το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι
τα 15 είδη σκατών που θα βγουν απ' το στόμα σου.

· Στους καλλιτέχνες με ένα όνομα. Νίνο, Sting, Bono, Σαμπρίνα... Αν δε
βρεις ένα επώνυμο μέσα στις επόμενες 2 μέρες θα σου βγάλω τα μάτια και
θα χέσω μες στις τρύπες! Δε φτάνει που η μουσική τους είναι για το
βόθρο. Χωρίς επώνυμο δε μπορώ να βρω και που μένουν για να βάλω τη
βόμβα!

· Στους ταχυδακτυλουργούς που εξαφανίζουν πράματα και δε σου λένε πως
το κάνουν.Το ότι δεν ξέρουμε το τέχνασμα που χρησιμοποιείς, δε
σημαίνει πως αυτόματα υποθέτουμε ότι ήταν μάγια! Αν ήταν μάγια, δε θα
χρησιμοποιούσες τη μαύρη κουρτίνα πριν το εξαφανίσεις. Απλά λύσε μας
την απορία και πήγαινε βρες κανονική δουλειά. Α! Και σταμάτα να
ντύνεσαι σα γκέι ταυρομάχος!

· Σ' αυτούς που για nickname στο MSN, στο Counter Strike κλπ βάζουν
ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ! Φίλε! Το nickname έχει ένα σκοπό μόνο: να σε
ξεχωρίζω απ' τους υπόλοιπους. Δε θέλω να ξέρω: ούτε πόσο αγαπάς τη
γκόμενά σου, ούτε το emo στιχάκι που άλλαξε τη ζωή σου αυτή την
εβδομάδα, ούτε την ηλίθια ατάκα που σκέφτηκες χθες το βράδυ όταν
βάραγες μαλακία πάνω απ' την κούνια της μικρής αδερφής σου!

· Σε όσους ξέρουν τα κάλαντα μετά το <<...και ποιητής των όλων>>. Δε μπορώ
να το προσδιορίσω ακριβώς, αλλά υπάρχει κάτι το πολύ αρρωστημένο στις
οικογένειες που μαθαίνουν στα παιδιά τους ολόκληρο το τραγούδι.

· Στους μαλάκες που κάνουν διαμαρτυρίες τα Χριστούγεννα κατά της
χρήσης αληθινών δέντρων. Πρώτον: αυτά τα έλατα ΦΥΤΕΥΤΗΚΑΝ γι' αυτό το
σκοπό σε φυτώρια ένα χρόνο πριν. ΔΕΝ σφάχτηκαν βάναυσα στο άνθος της
ηλικίας τους από στυγνούς δολοφόνους-ξυλοκόπους στα χιονισμένα δάση
της Άνω Ναυπακτίας. Και δεύτερον: υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα που
μπορεί να κάνει ένας οικολόγος για να βοηθήσει τον πλανήτη (π.χ. να
πεθάνει).

· Σε όσους έχουν κλασική μουσική για ringtone. Είμαι βέβαιος ότι όταν
ο Μπετόβεν έσκυβε πάνω απ' το πιάνο του και σχεδόν κουφός, έγραφε με
ιδρώτα την Πέμπτη Συμφωνία, είχε ένα όνειρο στο μυαλό του: να
ακούγεται μια μέρα απ' την τσέπη ενός παπάρα και αμέσως μετά να
διακόπτεται από τους στίχους: <<Έλα ρε μαλάκα είμαι σινεμά! Τι θες;>>.
Λίγο σεβασμό στην ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΔΙΟΦΥΙΑ!!! ΤΟΥ ΠΟΥΣΤΗ!!!

· Σ' αυτούς που πάνε Γκούντις και τρώνε μακαρόνια. Αν πάρεις σαλάτα,
ας πούμε ΟΚ. Δεν πεινάς πολύ, κάνω τα στραβά μάτια. Αλλά μακαρόνια;!;
Πρώτον, αν είσαι τόσο άχρηστος και δε μπορείς να φτιάξεις μια
μακαρονάδα σπίτι σου, απλά ψόφα. Δεύτερον: έχεις σπάσει ποτέ σπυράκι ή
μαυράκι απ' τη μύτη, που το πύον είναι στερεό και συνεχίζει σε μάκρος
μόλις βγει και μετά κατσαρώνει; Ε, η μακαρονάδα στα Γκούντις είναι
λίγο χειρότερη απ' αυτό.

· Σ' αυτούς που κυκλοφορούν στο δρόμο με οδοντογλυφίδα στο στόμα.
Κοίτα. Εν μέρει σε καταλαβαίνω. Για σπίτι και για μετά το φαΐ, είναι
διασκεδαστικό. Δε γίνεται όμως να μετατρέπεις αυτή την αηδία σε
αξεσουάρ όπου κι αν είσαι! Το να έχεις μια παπαριασμένη οδοντογλυφίδα
στην άκρη του στόματος και να την κάνεις οχταράκια, ρουφώντας
ταυτόχρονα τα περισσευούμενα σάλια με το χαρακτηριστικό σφυριχτό
<<ΤΣΘΛΡΛΡΛΡΛ!>> ανήκει στις προσωπικές στιγμές.

· Σε όποιον σχεδιάζει και κατασκευάζει κυλιόμενες σκάλες. Ο λόγος
είναι απλός: έχουμε σπάσει το φράγμα του ήχου. Έχουμε πατήσει στο
φεγγάρι. Έχουμε διασπάσει το άτομο. ΓΙΑΤΙ δε μπορούμε να φτιάξουμε μια
κυλιόμενη σκάλα που η κουπαστή να πηγαίνει με την ίδια ταχύτητα με τα
σκαλιά;!;!;!;! ΠΟΛΛΑ ΖΗΤΑΜΕ;;;;

· Σ' αυτούς που σου κάνουν τράκα σοκολάτα και την κόβουν γωνιακά για
να πάρουν λίγο παραπάνω. Αν θέλεις δύο σειρές αντί για μία, ζήτα μου
και θα σου δώσω! Τώρα στο λαιμό να σου κάτσει, γύφτο!

· Στους γέρους που λένε <<ντύθηκες καρναβάλι>> ή <<ήρθαν τα καρναβάλια>>.
Όχι παππού! Ντύθηκα για τις απόκριες και ήρθαν οι απόκριες! Αν είχα
ντυθεί καρναβάλι θα φορούσα μια μακέτα του Ρίο ντε Τζανέιρο με μικρά
ανθρωπάκια πάνω, να χορεύουν με τα μικρά βυζάκια τους έξω και να
πετάνε ακόμα πιο μικρά κομφετί!

· Σε όσους γράφουν το <<7>> χωρίς γραμμή. Δεν είσαι γραφομηχανή. Αυτό
που εσύ θεωρείς <<7>> μοιάζει με έναν άσσο που εχει κάβλες. Γράψτο όπως
όλος ο κόσμος, μη σου γαμήσω το κεφάλι.

http://faeenamalaka.blogspot.gr/
Διαβάστε περισσότερα "Ότι και να πει έχει δίκιο..."

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012

Πέθανε ο λαϊκός τραγουδιστής Μιχάλης Μενιδιάτης

Πέθανε ο λαϊκός τραγουδιστής Μιχάλης Μενιδιάτης

Ο Μιχάλης Μενιδιάτης από τους σημαντικούς ερμηνευτές του λαϊκού τραγουδιού, πέθανε την Τρίτη, πάσχοντας από καρκίνο. Την είδηση του θανάτου του, έκανε γνωστή ο γιος του μέσω του twitter γράφοντας «καλό ταξίδι πατέρα». Ο Μιχάλης Μενιδιάτης είχε καταφέρει στην πορεία του στο ελληνικό λαϊκό τραγούδι και μουσική να βρει τον δρόμο προς την καταξίωση και την αναγνώριση, ερμηνεύοντας με το ιδιαίτερο ύφος του, μια σειρά τραγουδιών που και σήμερα ακόμη τραγουδιούνται σε νυχτερινά κέντρα.

Ο Καλογράνης όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στο Μενίδι (όπως προκύπτει το Μενιδιάτης, δόθηκε ένεκα του τόπου καταγωγής του) στις 29 Ιουνίου 1932. Από μικρό τον συγκίνησε η λαϊκή μουσική, ενώ το πόδι του στο πάλκο το πρωτοπάτησε το 1953 στο λαϊκό κέντρο «Δροσιά» στο Μενίδι. Το 1957 εισήλθε στη δισκογραφία με το τραγούδι «Θα χτίσω μια καλύβα» του Γεράσιμου Κλουβάτου.

Η συνάντησή του με τον Απόστολο Καλδάρα ήταν καθοριστική εφόσον τραγουδάει κομμάτια όπως είναι «Μην περιμένεις πια», «Περιφρόνα με, γλυκιά μου», «Λίγο λίγο θα με συνηθίσεις», «Πετραδάκι - πετραδάκι» κ. ά. Ο Μιχάλης Μενιδιάτης έχει στο ενεργητικό και άλλες επιτυχίες όπως είναι τα «Ξημέρωσε, καλή μου» των Ν. Καρανικόλα - Άκη Πάνου, «Αγωνίες» του Χιώτη, «Πήραν τα στήθια μου φωτιά» του Καραμπεσίνη, «Λαϊκός τραγουδιστής» του Σαββόπουλου (Happy Day), «Η καρδιά της ανήκει αλλού» των Β. Βασιλειάδη - Γ. Κιούρκα, «Ένα τραγούδι πες μου ακόμα» του Μουσαφίρη κ. ά. Η συνεργασία του επίσης με τον Άκη Πάνου έδωσε κλασικά κομμάτια όπως: «Είδα τα μάτια σου κλαμένα, καλή μου» και «Παράνομη αγάπη».

Ο Μιχάλης Μενιδιάτης έγινε και ιδιοκτήτης της «Φαντασία» του θρυλικού νυχτερινού κέντρου, από το οποίο πέρασαν πάρα πολλοί καλλιτέχνες.

Η νεκρώσιμος ακολουθία θα ψαλεί στις 5.30 το απόγευμα της Πέμπτης από τον ιερό ναό του Αγίου Βλάση στην κεντρική πλατεία του Μενιδίου.
Διαβάστε περισσότερα "Πέθανε ο λαϊκός τραγουδιστής Μιχάλης Μενιδιάτης"

Το ημερολόγιο του Σύμπαντος σε μια εικόνα

Όταν η ιστορία του Σύμπαντος, από την Μεγάλη Έκρηξη μέχρι σήμερα συμπιέζεται σε ένα ημερολογιακό έτος, προκύπτει η παρακάτω σύνθεση….!



Διαβάστε περισσότερα "Το ημερολόγιο του Σύμπαντος σε μια εικόνα"

Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012

Αθηναίοι vs Θεσσαλονικείς

1. Οι Αθηναίοι όταν πηγαίνουν σε σουβλατζίδικα και θέλουν να πάρουν
ένα σουβλάκι χωρίς πίτα, το αναφέρουν ως "καλαμάκι" ενώ οι
Θεσσαλονικείς το αποκαλούν "σουβλάκι" - κάτι λογικό, γιατί καλαμάκι
είναι αυτό με το οποίο ρουφάμε την φραπεδούμπα.

2. Οι Θεσσαλονικείς αποκαλούν όλα τα τυριά ως κασέρια με μοναδική
εξαίρεση τη φέτα που την αποκαλούν τυρί. Οι Αθηναίοι αντιθέτως
αποκαλούν κάθε τυρί με το όνομά του, π.χ. Gouda, γραβιέρα, φέτα, κ.ά.

3. Στην προφορά των Θεσσαλονικιών δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο λάμδα,
ενώ παράλληλα αντικαθιστούν τις λέξεις "μου" και "σου" με "με" και
"σε" αντίστοιχα. Οι Αθηναίοι μιλάνε όπως όλος ο υπόλοιπος φυσιολογικός
κόσμος. Η Αθήνα δηλαδή μιλάει με το σεις και με τα σας και έχει Πλάκα,
η Θεσσαλονίκη μιλάει με το λλλλλλλιιιιιιι και απαντά "πλάκα με κάνεις"

4. Οι Αθηναίοι όταν χρησιμοποιούν την λέξη "τοστ" εννοούν αυτό το
τετράγωνο ψωμάκι, ψημένο ή άψητο, ενώ οι Θεσσαλονικείς όταν αναφέρουν
τη λέξη "τοστ" εννοούν οτιδήποτε ψημένο, τετράγωνο, ορθογώνιο,
μακρόστενο, κυλινδρικό, σφαιρικό και πάει λέγοντας. Πάντως εδώ πρέπει
να ομολογήσουμε ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν ένα σοβαρό δίκιο, μιας και
η λέξη "τοστ" προέρχεται από την αγγλική λέξη "toasted" που σημαίνει
ψημένο.

5. Οι Θεσσαλονικείς αντιμετωπίζουν τη ζωή τους πιο χαλλλλλλαρά σε
σχέση με τους Αθηναίους που είναι μονίμως στην πρίζα. Αυτός που στη
Θεσσαλονίκη ονομάζεται χαλαρός στην Αθήνα καλείται τεμπέλης

6. Οι Αθηναίοι θεωρούν ότι η μπουγάτσα είναι αυτή η γλυκιά πίτα με τη
ζάχαρη και την κανέλα, ενώ οι Θεσσαλονικείς αντιμετωπίζουν την
μπουγάτσα ως είδος φύλλου, το οποίο μπορεί να περιέχει σχεδόν τα
πάντα, π.χ. μπουγάτσα με κιμά, μπουγάτσα με σπανάκι, μπουγάτσα με
στουπί, κ.ά.

7. Οι Θεσσαλονικείς είναι γνωστοί για το γούστο τους στο φαγητό, ενώ
οι Αθηναίοι προτιμούν τις γρήγορες λύσεις διατροφής, γιατί πνίγονται
από τη δουλειά. Απόδειξη οι πολλές ταβέρνες στην Θεσσαλονίκη και τα
πολλά fast food στην Αθήνα.

8. Η τυροσαλάτα, η τυροκαυτερή και η χτυπητή για τους Αθηναίους είναι
3 διαφορετικά πράγματα, όχι όμως και για τους Θεσσαλονικείς.

9. Οι Αθηναίοι όταν θέλουν να βάλουν κάτι συνοδευτικό στην πίτα τους
χρησιμοποιούν τη λέξη "σαλάτες" εννοώντας την τυροκαυτερή, τη ρώσικη,
κ.τ.λ. Οι Θεσσαλονικείς αντιθέτως χρησιμοποιούν τη λέξη "αλοιφές" για
τις ίδιες ακριβώς έννοιες.

10. Στην Αθήνα όταν παραγγέλνεις μια πίτα γύρο με απ' όλα σου βάζουν
μέσα τζατζίκι, ενώ στην Θεσσαλονίκη αντί για τζατζίκι βάζουν μουστάρδα
και κέτσαπ.

11. Στην Αθήνα θα είσαι τυχερός αν η δουλειά σου απέχει από το σπίτι
σου 45 λεπτά χωρίς κίνηση. Στην Θεσσαλονίκη απόσταση μισής ώρας από το
σπίτι σου στη δουλειά σου είναι εξωφρενικά μεγάλη.

12. Η Θεσσαλονίκη απαρτίζεται από τέσσερις δρόμους (Εγνατία, Τσιμισκή,
Νίκης, Περιφερειακός). Η Αθήνα απαρτίζεται από... χιλιάδες δρόμους που
είναι όλοι γεμάτοι κίνηση!

13. Στη Θεσσαλονίκη είναι αδύνατο να χαθείς, καθώς πάντα μπορείς να
βρεις την παραλία με ευκολία. Στην Αθήνα αντιθέτως, μπορεί να χαθείς
ακόμα και στην περιοχή που μεγάλωσες.

14. Η κουζίνα των Θεσσαλονικιών έχει στοιχεία από την Ανατολή πράγμα
το οποίο σημαίνει ότι χρησιμοποιούν περισσότερα μπαχαρικά και τόσο οι
γεύσεις όσο και οι μυρωδιές είναι πιο έντονες. Στην Αθήνα αντιθέτως
δεν χρησιμοποιούν τόσα μπαχαρικά.

15. Αυτός που στην Αθήνα ονομάζεται τρέντι στη Θεσσαλονίκη ονομάζεται
ντιντής, αδερφάρα

16. Η Θεσσαλονίκη έχει Χαλκιδική, η Αθήνα θα ήθελε πολύ να έχει Χαλκιδική

17. Οι Αθηναίες ντύνονται όμορφα, οι Θεσσαλονικιές γδύνονται όμορφα

Πηγή: Email
Διαβάστε περισσότερα "Αθηναίοι vs Θεσσαλονικείς"

Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

Η λέξη της εβδομάδας: Το ελαστικό.



γράφει ο Σωτήρης Αθηναίος
Ο τροχός είναι μία πανάρχαια ανακάλυψη, η οποία παρέμεινε αναλλοίωτη για χιλιάδες χρόνια : ο δίσκος (η πλήμνη), το στεφάνι και το μεταλλικό επίσωτρο. Όμως, μόνο με την παρουσία του καουτσουκ, που θα αντικαταστήσει το μεταλλικό επίσωτρο του τροχού, θα συντελεστεί η πραγματική επανάσταση στην αυτοκίνηση. Το καουτσούκ (Caa- o- chu ) στη διάλεκτο των κατοίκων του Ισημερινού σημαίνει : «τα δέντρο που δακρύζει».Το καουτσούκ λαμβάνεται από το τροπικό φυτό Havea brasiliensis, αφού πρώτα αφαιρεθεί το ελαστικό γαλάκτωμα (latex).

Μετά το 1750 αρχίζει η μεθοδική επεξεργασία του καουτσούκ στην Ευρώπη. Αρχικά, πέτυχαν τον χρωματισμό και τη συνένωση των τεμαχίων καουτσούκ (Gossart, 1791). Εκείνη την εποχή, δημιουργήθηκε, από τους Αγγλους, η λέξη elasticus για να προσδιορίσουν τις ιδιότητες του νέου προϊόντος : νεολατινισμός < elasticus < αρχ. ελλ. : ελαύνω, στη ν.ε.: ελαστικό, λάστιχο κ.α. Μέχρι εκείνη την εποχή, όμως, το ελαστικό το χρησιμοποιούσαν, μόνο, για την κατασκευή αδιάβροχων ενδυμάτων, τιραντών και καλτσοδετών.

Το καουτσούκ, ακόμα, δεν ήταν ανθεκτικό στις υψηλές θερμοκρασίες. Το πρόβλημα έλυσε ο Αμερικανός Charles Goodyear (1800 – 1860) που πέτυχε, μέσω του βουλκανισμού, την αντοχή του καουτσούκ στις υψηλές θερμοκρασίες. Βουλκανισμός καλείται η προσθήκη 8-10% Θείου, S, εντός του φυσικού ή συνθετικού καουτσούκ, είτε εν θερμώ (Goodyear, 1838), είτε εν ψυχρώ (Parkes, 1846). Ο όρος βουλκανιζατέρ παρήχθη από το γαλλικό vulcanisateur και προσδιορίζει τη συσκευή του βουλκανισμού [< ιταλ.: vulcano (: ηφαίστειο) < λατ.: Vulcanus (: Ήφαιστος)].

Στην Ευρώπη αξιόλογοι κατασκευαστές ελαστικών ήταν ο Ιταλός Giovanni Batista Pirelli (1848- 1932) και ο Σκώτος John Boyd Dunlop (1840 – 1921). Στην Ιαπωνία, το 1931, ο Shojiro Ishibashi ιδρύει την Bridgestone (στην Ιαπωνική γλώσσα το επώνυμο του Shojiro Ishibashi σημαίνει, κυριολεκτικά, «πέτρινη γέφυρα» και αποδόθηκε στα αγγλικά ως Bridgestone)

Πηγή: 24grammata.com
Διαβάστε περισσότερα "Η λέξη της εβδομάδας: Το ελαστικό."

Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012

Τι σημαίνει η λέξη "Ιταλία";

γράφει ο Σωτήρης Αθηναίος

Ο πληθυσμός της γείτονος χώρας είναι 58.462.375 (απογρ. 2005). Έγινε ανεξάρτητο και ενιαίο κράτος το 1861 (τριάντα χρόνια μετά από εμάς). Από το δημοτικό σχολείο μαθαίνουμε για την κοινή πορεία που ενώνει τους δύο λαούς, αν και για την αρχαιότητα δεν μπορούμε να μιλήσουμε για μία ξεχωριστή χώρα αλλά για την κύρια περιοχή που ζει και μεγαλουργεί ο Ελληνισμός (Μεγάλη Ελλάδα). Οι Αρχαίοι Ελληνες, άλλωστε, ήταν οι «νονοί» της Ιταλίας. Όταν θα αποικήσουν τη χερσόνησο, θα βρουν τον ντόπιο πληθυσμό να ασχολείται αποκλειστικά με την εκτροφή των μοσχαριών. Το μοσχάρι στην ομβρική διάλεκτο ονομάζεται : vitlu < λατ. vitulus < λατ. vitalia < ελλ. Ιταλία. Οι Έλληνες θα αποκαλέσουν, μάλλον ειρωνικά, το ντόπιο πληθυσμό ως "Ιταλούς" (: γελαδάρηδες) και τη χώρα "Ιταλία" (: γη των μοσχαριών). Άλλωστε παρόμοια χρήση είχε γίνει με τη λέξη "Εύβοια" (< ευ + βους, περιοχή με πλούσια εκτροφή βοειδών). Η λέξη "Ιταλία" απαντάται για πρώτη φορά στον Ηρόδοτο.

Η Ιταλία (ή "Μοσχαρία", αν προτιμάτε), αναμφισβήτητα είναι η χώρα του ωραίου και του εκλεπτυσμένου, αν και το όνομα της δεν το συνυπογράφει. Πάντως, πέρα από κάθε διάθεση αστεϊσμού, καλό είναι να τονίσουμε ότι η ετυμολογία της λέξης επιστημονικά είναι αβέβαιη. Η παραπάνω εκδοχή είναι η πιο ισχυρή. Άλλες πιθανές εικασίες είναι ότι προέρχεται από τον ήρωα Italo (o οποίος είναι μυθικό ήρωας και δεν έχει επιβεβαιωθεί, ιστορικά, η ύπαρξη του). Μία άλλη πιθανή εκδοχή είναι ότι προέρχεται από την ελληνική λέξη Αιθαλία (Αethalia), "η ομιχλώδης από τους καπνούς χώρα", λόγω των ηφαιστείων της. Από την ίδια ρίζα παράγεται ετυμολογικά και το ηφαίστειο Αίτνα.

Πηγή: 24grammata.com
Διαβάστε περισσότερα "Τι σημαίνει η λέξη "Ιταλία";"
Related Posts with Thumbnails